Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Még egy kerékkel kevesebb
Városaink egyre telítettebbek, autóink pedig egyre kisebbek - sajnos a motorok is. A közlekedés egyre nehézkesebbé válik, dugó van dugó hátán. Erre a közlekedési problémára szeretett volna egy amerikai mérnök megoldást találni. Megvalósította hát azt, amit a tizenhárom éves lánya kitalált: egy egykerekű Segway-t.

Chris Hoffmann, a Ryno Motors vezető tervezője már negyedik éve fejleszti a belvárosi, bevásárlóközponti, valamint sétálóutcán való közlekedésre kiválóan alkalmas, egykerekű járművet. A jövő egyik legkiemelkedőbb közlekedési alternatívájaként használható járművet elsősorban közbiztonsági járőröknek, polgárőröknek, valamint futároknak ajánlja.

A kétkerekű Segway-hez képest az ő találmánya nagyon széles keréken gurul, van egy kormánya, amelyen a sebességmérő is helyet kapott. Első és hátsó lámpái inkább egy motorkerékpárra emlékeztetnek, mint egy városi rollerre. Az ötvenhét kilogramm tömegű jármű nem éppen egy, a lakásba felcipelhető közlekedési eszköz, ezért egyik hátránya, hogy garázs híján a ház előtt jól le kell lakatolni.

A Segway lelke egy gyro-érzékelő, amely a vezérlő elektronikával közreműködve könnyedén irányban képes tartani a járművet. Alacsony sebességnél a megállításról egy beépített fékrendszer gondoskodik, amely a vezető esetleges leesése, illetve a jármű előreláthatólag instabil helyzetbe történő mozdítása esetén automatikusan lefékezi az egykerekűt, majd teljesen meg is állítja.

A szerkezet bizonyára nem fog sebesség-, és távolsági rekordokat felállítani, hiszen a hajtásául szolgáló mindkét elektromotort egyetlen lítium-vasfoszfát akkumulátor forgatja, pontosan úgy, mint a segédhajtású kerékpárokon. Egyetlen töltéssel nagyjából ötven kilométert lehet megtenni vele, és maximális sebessége eléri a negyven kilométert óránként. A feltöltés viszonylag gyorsan, másfél óra alatt történik meg.

A jármű ötlete tehát Hofmann lányától származik, aki egy videojátékban látott hasonlót, ezért elkezdte apját nyaggatni, hogy készítsen neki egyet az iskolába járáshoz. Az ötlet tehát megvalósult, és elkészült az első prototípus. A feltaláló globális stratégiát dolgozott ki, így valószínűleg több országban is gyártani fogják. Először jövőre jelenhet meg a piacon 4200 dollárért, ám később az árát le fogják vinni 3500 amerikai dollárra. Így lényegesen nagyobb piaca lehet, mint kétkerekű elődjének, hiszen árában jóval alulmúlja azt.