A 2012-ben a piacra kerülő Ford Focus ST tehát teljesen új aerodinamikai kittet kapott, ehhez pedig mandarinos (nem narancsos) rikító fényezést. Szemből nézve egyből feltűnnek a hatalmas légbeömlő nyílások, a hűtőrács pedig egy lefelé biggyesztett halszájhoz hasonlít. Hátul az elnyújtott lámpák uralják a terepet, külön érdekesség, hogy a kipufogócső dupla kivezetése a kocsi hátsó lökhárítója alatt, mégpedig középen helyezkedik el.
Bevallom, a belső teret nézegetve először az Enterprise űrhajó jutott eszembe, amint Spock kapitány a volán mögött ülve kényelmesen elterpeszkedik a sportos, kéttónusú bőrülésen, és össze-vissza nyomkodja a középkonzolon helyet kapott sok színes kütyüt. Viccet félretéve, a Focus ST belső tere valóban futurisztikus hatást kelt, mindenütt digitális kijelzők pompáznak a szivárvány összes színében. A kontrasztot pedig a karbonból készült keretek adják.
Az autót egy Ecoboost névre hallgató, kétliteres, négyhengeres, természetesen turbós erőforrás gyorsítja, aminek teljesítmény 250 lóerő. Amíg a gyártók édesdeden babusgatják féltve őrzött titkaikat, addig a Ford mindent elmesél... Esetünkben a mosolyra fakasztó, dinamikusan előtörő teljesítmény és a kezelhetőség mérgezett koktélja szenvedélyes hangzással párosul.
Nagyon fontos, hogy az Atlanti-óceán túlpartján élő amerikai barátaink számára a Ford Focus ST lesz az első magas teljesítményű modell, melyet a Ford globális „Teljesítmény Járművek" stratégiájának keretein belül gyártanak. Úgy látszik, egyelőre csak az amerikai megjelenésről beszélnek, ám semmi egyéb hivatalosat nem közölnek. További információk a Ford szerint szeptember végén várhatók, így próbálják a lepel folyamatos lerántásával felcsigázni a kedélyeket...