Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Villanykút
A TZ Elma cég nem csak villanyautó gyártással, átépítéssel foglalkozik, hanem az üzemeltetéshez szükséges segédberendezések tervezésével és kivitelezésével is. A magyar-német koprodukcióban készült üzemanyag kutat úgy tervezték, hogy egyszerre akár négy autó töltésére is alkalmas legyen. Most a bemutatót láthattuk Székesfehérváron.

A töltési mód kétféleképpen is történhet. Először is a ráérősebbek választhatják a normál sebességű töltést, amivel hat-nyolc óra alatt el lehet érni a teljes töltöttséget. Ez ugyan háromszoros időt vesz igénybe a gyorstöltés két és fél órájához képest, de megéri, hiszen az akkumulátorok élettartama ezzel az eljárással nem csökken. Gondoljunk csak a mobiltelefonjainkra, amiknek tápforrásai a gyorstöltés egymás után többször való alkalmazása esetén hónapról hónapra egyre kevesebbet bírnak.

Bednár András, a cég képviselője azt is elmondta, hogy az általuk gyártott elektromos kisautó, az ELMA 2-es egyetlen töltéssel, normál használat mellett nagyjából százhúsz kilométert képes megtenni, de tojással a gázpedál alatt lehetséges a kétszáz kilométernél nagyobb távolság. Ráadásul a környezetvédelmi és káros anyag kibocsátási értékek is magukért beszélnek, hiszen egy elektromos autó amellett, hogy a ma Magyarországon megengedett legnagyobb sebességet teljesíti, egy nagyjából százezer kilométeres futamidő alatt átlagosan tizenhat tonna szén-dioxidtól menti meg a környezetet.

Valljuk be, ez bizony a könnyű gázból hatalmas mennyiség.
A TZ Elma Zrt. a töltőállomások telepítése mellett az elektromos kisautó piac bővítését szorgalmazza. Azt mondják, hogy a teljes kör kiépítéséhez akár háromezer új munkahely is születhetne. Ráadásul a jelenlegi kormány felkérte a céget, hogy dolgozza ki a jövőbeni elektromos közlekedési stratégiát, Bednár András pedig tájékoztatott mindenkit, hogy a tervezetet már vizsgálják a szakértők, így már a közeljövőben eredmények várhatóak.

A töltőállomások létesítése nagy kihívást jelent, a közlekedési stratégia kialakításának kulcsfontosságú elemeként tartják számon. A cég azt szeretné, hogy az ország valamennyi városában legalább tíz-tíz elektromos töltésre alkalmas üzemanyagkút épüljön. Természetesen az elsőt a bemutató helyszínén, Székesfehérváron létesítenék, ami az alpolgármester szerint akár egy éven belül már meg is épülhet.