Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Szuperkönnyű
Nehéz dolog lencsevégre kapni azt, ami papíron még nem is létezik. Az új Lamborghini utód, a Jota Superleggera már a második alkalommal került a kémfotósok fókuszába. Most a Nürburgringi pályán tesztelték, mindjárt két darabbal is találkozhatott a leskelődő kamerás. A téli menetpróba után most a nyárira kerülhetett sor.

Éppen tegnap, Pesten autózva találkoztunk egy gyönyörű, narancssárga, és a gyilkos adózási rendszerünk ellenére magyar rendszámos Lamborghinivel. Hatalmas légbeömlői, rikító színe, valamint sávszélességnyi mérete igencsak feltűnővé tette a visszapillantó tükörben. Persze hatalmas lóerő ide, vagy oda, egy Trabanttal hamarabb célhoz érnénk, hiszen az olasz sportkocsi olyan lapos, hogy szinte már külön útvonaltervezőt kell hozzá szerezni. A fekvőrendőrös utcák abszolút ki vannak zárva, de még a „hibátlan" minőségű budapesti utak is nagy fejtörést okozhatnak a gazdájának.

Az utód, a Jota sem a magyar útépítő vállalatok cégautója lesz, hiszen szemmel láthatóan a német versenypályán is meggyűlt a baja a rázókövekkel. A tesztnapon mindjárt két darabot is hozott a gyártó, az egyiken volt hátsó szárny, a másikon nem. Feltehetően a leszorító erővel próbáltak kísérletezni. A teszt után betették őket egy kamionba, majd visszaküldték a kocsikat a feladónak Olaszországba. A szénszálas karosszérián még látszanak a kisebb csiszolások, gittelések nyomai, tehát valószínűleg sok módosítást kell még elvégezni rajtuk ahhoz, hogy a széria leválthassa a Murcielago-t.

Legjobb tudomásunk szerint a Jota valamivel alacsonyabb lesz, mint a Murcielago, valamint lényegesen könnyebb. Az alumínium ötvözetű vázra ugyanis szénszálas karosszériát húztak, így a hétszáz lóerő környékét is megközelítő tizenkét hengeres V-motor a Haldex rendszerű összkerékhajtáson keresztül igencsak lehengerlő élményt fog nyújtani utasainak. Az új típushoz sok külső jegyet vettek kölcsön a már bemutatott, kissé Ferrari-s Estoq-tól, valamint a tavalyi, Frankfurti Motorshow-n sokak örömére debütáló Reventon-tól.

Sajnos egyelőre több információt nem tudunk az autóról, és még azt sem, hogy hol és mikor szeretnék nyilvánosságra hozni a lassan már teljesen kiforrott járművet.