Éppen tegnap, Pesten autózva találkoztunk egy gyönyörű, narancssárga, és a gyilkos adózási rendszerünk ellenére magyar rendszámos Lamborghinivel. Hatalmas légbeömlői, rikító színe, valamint sávszélességnyi mérete igencsak feltűnővé tette a visszapillantó tükörben. Persze hatalmas lóerő ide, vagy oda, egy Trabanttal hamarabb célhoz érnénk, hiszen az olasz sportkocsi olyan lapos, hogy szinte már külön útvonaltervezőt kell hozzá szerezni. A fekvőrendőrös utcák abszolút ki vannak zárva, de még a „hibátlan" minőségű budapesti utak is nagy fejtörést okozhatnak a gazdájának.
Az utód, a Jota sem a magyar útépítő vállalatok cégautója lesz, hiszen szemmel láthatóan a német versenypályán is meggyűlt a baja a rázókövekkel. A tesztnapon mindjárt két darabot is hozott a gyártó, az egyiken volt hátsó szárny, a másikon nem. Feltehetően a leszorító erővel próbáltak kísérletezni. A teszt után betették őket egy kamionba, majd visszaküldték a kocsikat a feladónak Olaszországba. A szénszálas karosszérián még látszanak a kisebb csiszolások, gittelések nyomai, tehát valószínűleg sok módosítást kell még elvégezni rajtuk ahhoz, hogy a széria leválthassa a Murcielago-t.
Legjobb tudomásunk szerint a Jota valamivel alacsonyabb lesz, mint a Murcielago, valamint lényegesen könnyebb. Az alumínium ötvözetű vázra ugyanis szénszálas karosszériát húztak, így a hétszáz lóerő környékét is megközelítő tizenkét hengeres V-motor a Haldex rendszerű összkerékhajtáson keresztül igencsak lehengerlő élményt fog nyújtani utasainak. Az új típushoz sok külső jegyet vettek kölcsön a már bemutatott, kissé Ferrari-s Estoq-tól, valamint a tavalyi, Frankfurti Motorshow-n sokak örömére debütáló Reventon-tól.
Sajnos egyelőre több információt nem tudunk az autóról, és még azt sem, hogy hol és mikor szeretnék nyilvánosságra hozni a lassan már teljesen kiforrott járművet.