A huszonöt mozdony első példányai már az év vége előtt kigördülhetnek a gyártócsarnok kapuin, és ekkor a MÁV-Trakció Zrt. el is kezdheti tesztelésüket a hazai vonalakon. A világ második legnagyobb vasúti járműgyártójaként számon tartott cég magyarországi képviselője, Szini István a berlini InnoTrans szakkiállításon elmondta, hogy a vadonatúj mozdonytípus engedélyeztetése a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a megfelelő ütemben halad, így a TRAXX már jövő év közepére megkaphatja a hazai, végleges típusbizonyítványt - írja a magyar közlekedés. Szini szerint a Magyar Államvasutak érdekeit az szolgálná leginkább, ha a tervekben szereplő ötven darab mozdony rendelésének második huszonötös „adagját" is megrendelné a cég.
Igaz, ezek a mozdonyok inkább a hosszabb vonalakon teljesítenek majd szolgálatot, az újra megnyitandó szárnyvonalakon inkább a kisebbeket alkalmazzák majd. Október elején dönt majd ugyanis a kormány a korábban bezárt szárnyvonalak újbóli megnyitásának lehetőségéről. Nyáron már öt vonalat visszaadtak az utazóknak, azonban még mindig maradt elég megnyitandó rész. A menetrenddel azért még a szeptemberi módosítások után is vannak problémák, hiszen a bakonyi vonalon akad olyan szerelvény, amely egy órát vesztegel Győr és Veszprém között.
A két állomás között oda és vissza is több mint egy órát vesztegel a vonat, éppen ezért a helyi lakosok nagy része nem ezt a közlekedési formát választja. Sajnos a hetvenkét kilométeres távot három óra alatt teljesíti a szerelvény, így nem csoda, hogy kevesen veszik igénybe a szolgáltatást. A problémákat még az is fokozza, hogy a hatalmas esőzések fellazították a vasúti pálya egyes szakaszait, így az nem alkalmas a nagyobb sebességű haladásra. A Komárom-Székesfehérvár vonallal szintén ugyanez a helyzet.
Úgy tudni, a kormány meg akarja nyitni az Esztergom-Almásfüzitő, Abaújszántó-Hidasnémeti, valamint a Szilvásvárad-Putnok vonalat is. Völlner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára reméli, hogy egy-két héten belül eldől, melyik lehet az újra megnyitandó öt szárnyvonal. Szakmai előkészületek már történtek e téren, és nemsokára be is jelentik a következő vonalakat. Ahol pedig létfontosságú, ott menetrend módosításokat is végrehajtanak.