Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
MÁV: Mozdonyok és szárnyvonalak
A MÁV-Trakció Zrt hamarosan tesztelheti új, villamos mozdonyait, hiszen a mér két éve rendelt vontatók a németországi Bombardier üzemben hamarosan elkészülhetnek. Összesen huszonöt ilyen járműről van szó, amelyek közül néhányat már az idén elkezdhet tesztelni a magyar cég.

A huszonöt mozdony első példányai már az év vége előtt kigördülhetnek a gyártócsarnok kapuin, és ekkor a MÁV-Trakció Zrt. el is kezdheti tesztelésüket a hazai vonalakon. A világ második legnagyobb vasúti járműgyártójaként számon tartott cég magyarországi képviselője, Szini István a berlini InnoTrans szakkiállításon elmondta, hogy a vadonatúj mozdonytípus engedélyeztetése a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a megfelelő ütemben halad, így a TRAXX már jövő év közepére megkaphatja a hazai, végleges típusbizonyítványt - írja a magyar közlekedés. Szini szerint a Magyar Államvasutak érdekeit az szolgálná leginkább, ha a tervekben szereplő ötven darab mozdony rendelésének második huszonötös „adagját" is megrendelné a cég.

Igaz, ezek a mozdonyok inkább a hosszabb vonalakon teljesítenek majd szolgálatot, az újra megnyitandó szárnyvonalakon inkább a kisebbeket alkalmazzák majd. Október elején dönt majd ugyanis a kormány a korábban bezárt szárnyvonalak újbóli megnyitásának lehetőségéről. Nyáron már öt vonalat visszaadtak az utazóknak, azonban még mindig maradt elég megnyitandó rész. A menetrenddel azért még a szeptemberi módosítások után is vannak problémák, hiszen a bakonyi vonalon akad olyan szerelvény, amely egy órát vesztegel Győr és Veszprém között.

A két állomás között oda és vissza is több mint egy órát vesztegel a vonat, éppen ezért a helyi lakosok nagy része nem ezt a közlekedési formát választja. Sajnos a hetvenkét kilométeres távot három óra alatt teljesíti a szerelvény, így nem csoda, hogy kevesen veszik igénybe a szolgáltatást. A problémákat még az is fokozza, hogy a hatalmas esőzések fellazították a vasúti pálya egyes szakaszait, így az nem alkalmas a nagyobb sebességű haladásra. A Komárom-Székesfehérvár vonallal szintén ugyanez a helyzet.

Úgy tudni, a kormány meg akarja nyitni az Esztergom-Almásfüzitő, Abaújszántó-Hidasnémeti, valamint a Szilvásvárad-Putnok vonalat is. Völlner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára reméli, hogy egy-két héten belül eldől, melyik lehet az újra megnyitandó öt szárnyvonal. Szakmai előkészületek már történtek e téren, és nemsokára be is jelentik a következő vonalakat. Ahol pedig létfontosságú, ott menetrend módosításokat is végrehajtanak.