Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
IAA kiállítás
Tisztább teherszállító-világot - ez a központi témája a Hannoverben megrendezett IAA tehergépkocsi bemutatónak. A német város most a tehergépjárművek „zöldebb" kiviteleinek motorjaitól hangos. A gyártók már érzik; a mai világban egyetlen fuvarral hatalmas összegeket lehet megspórolni, ami a leendő tulajdonosokat nagy örömmel tölti el.

A válság, úgy tűnik nem hatott a tehergépkocsik, illetve a buszok piacára, hiszen ebben az évben már több mint 12 millió haszonjárművet sikerült értékesíteni világszerte, vagyis ismét rekordévet zárhatnak a gyártók. A kiállítás középpontjában éppen ezért a jövőbeni fejlesztések és alternatívák állnak, a dízel meghajtás továbbfejlesztése mellett az alternatív meghajtások és a környezetvédelmi szempontok is fontos szerephez jutottak.

Az 1748 kiállító 272 premierautója közül sajnos csak néhány fontosabb fejlesztésre jut idő. Először is a MAN bemutatta a legújabb aerodinamikai formavilágát, mellyel a kiállított nyerges vontató huszonöt százalékkal kevesebbet fogyaszt. Ez már önmagában hatalmas eredmény. A Mercedes egy hibrid-teherautóval állt a nagyközönség elé. A jármű start-stop automatikával van felszerelve, fékenergia visszanyerő rendszer is van beleépítve, valamint az elektromos motort léghűtéses lítium-ionos akkumulátorok táplálják. Az Atego Blue Tec névre hallgató teherautó így tíz-tizenöt százalékkal kevesebbet fogyaszt jelenlegi társainál, és a vásár ideje alatt már kilencvenezer eurós alapáron azonnal meg is rendelhető. A Volvo és a DAF is hibrid hajtással rukkolt elő, számtalan megoldás pedig gázmotort használt a meghajtásra.

Kell is a fejlesztés, hiszen 2013 januárjától jön az Euro 6-os környezetvédelmi szabályozás, melyet már nem lesz olyan egyszerű teljesíteni. Hiszen nem csak a kibocsátási értékeket kell csökkenteni, hanem a városi szállításokkal járó zajszennyezést is. A kisebb tömegű haszonjárművek kategóriájában a Renault-Nissan együttműködésből jöttek létre az elektromos, kis tömegű teherautók, melyek 2011-től már elérhetők lesznek a piacon. A Mercedes és a Ford is létrehozott egy kisebb tesztflottát, melynek próbaüzeme jelenleg is folyik.

A Citroën a Berlingo First Electric-kel vonult ki a kiállításra, bemutatva a városi könnyűszállítás megoldásait. Az ötszáz kiló terhelhetőségű jármű teljesen elektromos üzemű, 56 lóerős motorja 120 kilométer hatótávolságra képes egyetlen feltöltéssel, így kiválóan alkalmas a városon belüli gyors kiszállításokhoz. Ezt a francia posta is konstatálta, és mindjárt rendelt belőle ezer darabot.

Természetesen a gyártók a világ minden tájáról képviseltették magukat a legújabb fejlesztéseikkel, ott volt Kína, Japán és India is, ők azt mutatták meg az európaiaknak, hogyan lehet olcsón, nagyjából ugyanolyan minőségű termékeket gyártani. A fejlesztések tehát egyértelműen jó irányba haladnak, így reménykedhetünk, hogy nemsokára már nem kell szagolnunk az éppen előttünk haladó teherautó orrfacsaró füstjét.