Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Mercedes pickup
A hatvanharmadik IAA haszonjármű kiállítás érdekességeit már bemutattuk, azonban - mivel még tart a rendezvény- újabb járművek kerültek napvilágra. Az MBtech, vagyis a Mercedes-Benz Technology tegnap bemutatta az új tanulmányautóját Hannoverben.

A Reporter névre keresztelt pickup több, mint egy dizájnos tanulmányautó. A jármű ugyanis szemlélteti mindazt a fejlesztést, amit a német gyártó a jövőben a modelljeibe be akar építeni. Többek között ilyen szerkezet a DualX E-Drive, amely a Reporter-t egyszerre teszi plug-in és tisztán hibrid összkerékhajtású járművé. Ez a hajtási rendszer tartalmaz egy hetven kilowattos elektromos motort, amely a hátsó kerekeket forgatja, valamint egy 1,2 literes, négyhengeres, belsőégésű, turbófeltöltéses gázmotort, amely az első tengelyt hajtja. A kis gázmotor teljesítményét úgy szabályozza az elektronika, hogy végsebessége 130 km/h legyen, így a jármű 300 kilométert képes megtenni.

A Reporterben a vezető három féle vezetési mód közül választhat. Az egyik az „eco" mód, amit lassabb, városi közlekedés mellett érdemes használni, hiszen ez lényegében egy kibocsátásmentes opció, ilyenkor az elektromos motor hajt. A második lehetőség a „4range" mód, vagyis a hosszabb távú, környezetkímélő utazás fokozata, amit nagyobb távok megtételénél lehet alkalmazni. A harmadik hajtásmód a „4dynamic". Már a nevéből sejthetjük, hogy ez a mód aktivizálja az összes hajtóművet, így maximális teljesítménnyel törhetünk előre, ráadásul mindezt összkerékhajtással tehetjük.

A kocsi karosszériája szemmel láthatóan egy teljesen új irányvonalat képvisel, első pillantásra semmi Mercedeses jellemvonást nem találunk rajta. Igazán futurisztikus pickupról van szó, amely kialakításánál nagy hangsúlyt kapott a légellenállás csökkentése. A vízcseppforma dominál, ráadásul ezt az alakot a platóról leemelhető keménytető tovább fokozza. A tetőről érdemes még további említést is tennünk, hiszen speciális napenergiát hasznosító anyagból készült. Nem hagyományos napelem paneleket tartalmaz ugyan, ám mégis az autó egyes elektromos berendezéseit látja el a maga 266 Wattjával. Ilyen többek közt a klíma, valamint a jármű akkumulátorának feltöltője is.

A kocsi megjelenéséről, gyártási ütemezéséről, valamint áráról egyelőre nem esett szó, a Mercedes még továbbfejleszthető tanulmányként tekint rá.