Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
PlanetSolar
A megújuló energiaforrások már-már fanatikus hívei minden áron be akarják bizonyítani a nagyvilágnak, hogy a legújabb technológiák igenis alkalmasak a hétköznapi élet olcsóvá és környezetbaráttá tételére, és a közlekedésben is megállják a helyüket. Ki így, ki úgy próbál reklámot csinálni magának, ám a valódi „őrültek" egyből a szélsőségekkel kezdik. Most egy napelemes katamarán indult Föld körüli útra.

Már két napja elindult Monte Carlo kikötőjéből az a katamarán, amely a tervek szerint 140 nap alatt szeretné megkerülni a Földet. A PlanetSolar a világ eddig készített legnagyobb, napelemes katamaránja, amely 7,5 csomós, azaz 14 km/h sebességgel haladhat egyenletesen, ám maximális sebessége elérheti a 25 km/h-t is. A hatalmas hajó kilencvenöt tonnát nyom, ebből tizenhárom tonna csak a napelemek tömege. A fedélzet 537 négyzetméter nagyságú, és teljesen be van borítva napelem cellával. Ezek táplálják az akkumulátorokat, amelyek a huszonhét lóerős elektromos motorok hajtását segítik. Hat fő befogadására alkalmas, ám a felső fedélzeten akár negyven személy is elfér.

A speciális energiatároló akkukkal a hatalmas hajó egyetlen feltöltéssel háromnapi, folyamatos haladásra lenne képes még akkor is, ha a Nap egyáltalán nem sütne. Az akkumulátorok szintén elég nagy hányadát teszik ki a hajó össztömegének. Az ötvenezer kilométeres túrával azt szeretnék bebizonyítani a világnak, hogy a mai kor technológiai fejlesztéseivel, valamint a hajóhoz használt legmodernebb anyagokkal bármire képesek lehetünk, csak akarnunk kell.

A katamarán útja egyébként a planetsolar.org-on virtuálisan, valós idejű nyomvonalon is követhető. Már most látszik, hogy a Föld körüli út keletről nyugatra tart az egyenlítő mentén, több, nagy kikötőt érintve. Többek közt lehorgonyoz Miamiban, Cancunban, San Franciscóban, Sydneyben, valamint Abu Dzabiban is. Ebből már látható, hogy az Atlanti-óceánról a Panama-csatornán megy keresztül a Csendes-óceánra, majd az Indiai-óceánra, végül a Szuezi-csatornán át vissza a Földközi-tengerre.

A hajó egyébként a németországi Kiel kikötőjében készült, és az összköltségek elérték a tizenkét millió eurót. Az ötlet Raphael Domjan vállalkozótól, valamint a világot elsőként átevező embertől, Gérard d'Aboville-től származik, akik támogatóik segítségével építették meg a nyílhegyre emlékeztető katamaránt.