Az autó az RS5 alapjaira épült, vagyis a következő dimenziókban gondolkodtak a mérnökök: 4,28 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,33 méter magas. A tengelytávot megváltoztatták, tizenöt centiméterrel lerövidült, így most 2,6 méter. Emlékezzünk vissza az Audi 80 kupéra, amely bázisként szolgált a többszörös rallyvilágbajnok Audi Quattro S1-hez, hiszen abban az esetben is megrövidítették a tengelyek távolságát.
Az új Quattro karosszériája egyszerűen leírhatatlanra sikeredett. Bár a gyártót mindig is a különlegesen szép formavilág jellemezte, most ismét fantasztikust alkottak. Szemből egy hatalmas száj, valamint oldal légbeömlők ordítanak ránk, miközben az éppen támadni készölő puma pillantásával találkozik a tekintetünk. A belső tér is a teljesen letisztult formavilág szerves részét képezi, a bőr dominál, nagyon jó oldaltartású sportülések, valamint az egyszerű kezelhetőség a mérvadó. A legújabb multimédiás csomag található benne, valamint a mobiltelefon kapcsolattal rendelkező kijelző, amely megkönnyíti az internethasználatot. Az autó hátulján egy szolid, kis szárny található, amely szintén az S1-et idézi. A húszcollos kerekek pedig a megfelelő tapadást segítik elő mindamellett, hogy tökéletesen illeszkednek a hatalmas kerékjáratokba.
A motorháztető alatt egy öthengeres, 2,5 literes, turbófeltöltéses erőforrás lapul, amely 408 lóerővel és 480 Nm-es forgatónyomatékkal repíti előre az 1300 kilogramm tömegű járművet. Ám a gyorsulás nem marad el, hiszen a 3,9 másodperces százas sprintet bármelyik sportautó megirigyelhetné.
A jármű természetesen a legújabb fejlesztésű összkerékhajtás-rendszert kapta, amellyel az elektronika széles határok között képes változtatni a nyomatékelosztást az első és a hátsó kerekek között, méghozzá milliszekundumos végrehajtási idővel rendelkezve, ezzel okozva a sofőrnek és utasainak megfelelő örömet és az utolsó csepp nyomaték biztos felhasználását vezetés közben.