Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Szép, szebb, Quattro
Ismét egy koncepcióautót mutatott be az Audi a Párizsi Motorshow előtt. Aki ismeri a német márkát, az tudja, hogy idén van a harmincadik születésnapja a Quattronak, vagyis a gyártó összkerékhajtásra fejlesztett autójának. A születésnap alkalmából elkészítették tehát a régi kupék modern változatát.

Az autó az RS5 alapjaira épült, vagyis a következő dimenziókban gondolkodtak a mérnökök: 4,28 méter hosszú, 1,86 méter széles, 1,33 méter magas. A tengelytávot megváltoztatták, tizenöt centiméterrel lerövidült, így most 2,6 méter. Emlékezzünk vissza az Audi 80 kupéra, amely bázisként szolgált a többszörös rallyvilágbajnok Audi Quattro S1-hez, hiszen abban az esetben is megrövidítették a tengelyek távolságát.

Az új Quattro karosszériája egyszerűen leírhatatlanra sikeredett. Bár a gyártót mindig is a különlegesen szép formavilág jellemezte, most ismét fantasztikust alkottak. Szemből egy hatalmas száj, valamint oldal légbeömlők ordítanak ránk, miközben az éppen támadni készölő puma pillantásával találkozik a tekintetünk. A belső tér is a teljesen letisztult formavilág szerves részét képezi, a bőr dominál, nagyon jó oldaltartású sportülések, valamint az egyszerű kezelhetőség a mérvadó. A legújabb multimédiás csomag található benne, valamint a mobiltelefon kapcsolattal rendelkező kijelző, amely megkönnyíti az internethasználatot. Az autó hátulján egy szolid, kis szárny található, amely szintén az S1-et idézi. A húszcollos kerekek pedig a megfelelő tapadást segítik elő mindamellett, hogy tökéletesen illeszkednek a hatalmas kerékjáratokba.

A motorháztető alatt egy öthengeres, 2,5 literes, turbófeltöltéses erőforrás lapul, amely 408 lóerővel és 480 Nm-es forgatónyomatékkal repíti előre az 1300 kilogramm tömegű járművet. Ám a gyorsulás nem marad el, hiszen a 3,9 másodperces százas sprintet bármelyik sportautó megirigyelhetné.

A jármű természetesen a legújabb fejlesztésű összkerékhajtás-rendszert kapta, amellyel az elektronika széles határok között képes változtatni a nyomatékelosztást az első és a hátsó kerekek között, méghozzá milliszekundumos végrehajtási idővel rendelkezve, ezzel okozva a sofőrnek és utasainak megfelelő örömet és az utolsó csepp nyomaték biztos felhasználását vezetés közben.