Az EU egy 3,5 millió eurós kutatást indított az elektromos autók akkumulátorainak alternatív megoldásainak irányába. Ebben a projektben a svéd autógyár egyedüli gyártóként vesz részt, és a saját ötletét fejleszti tovább. Az ötletekben nincs hiány, ugyanis Londonban kilenc cég, illetve intézet dolgozik az uniós fejlesztési terv elkészítésén. A jövő elektromos autójának főbb problémáira keresik a megoldásokat, és ebben van segítségükre a Volvo.
Hogyan csináljunk akkumulátorokat egy elektromos autó karosszéria elemeiből? A technológiához vezető út igen könnyed, legalábbis elméletben. A karosszériaelemekben karbon szálakat és polimer gyantát kevernek össze, lényegében három réteget kialakítva. A különböző rétegek között potenciálkülönbség alakul ki, így képes elektromosságot szolgáltatni, mégpedig nem is akárhogyan! A hatásfoka lényegesen jobb a hagyományos akkumulátorokénál, a feltöltés és az energia leadás sokkal gyorsabb, nem melegszik fel, ráadásul nagyon masszív és jól formálható, ezért könnyedén készíthető belőle karosszériaelem.
A kompozit anyagokat használva nem csak a hatásfok javul, hanem az autó tömege is több mint tizenöt százalékkal leredukálható. Igaz, hogy a fém elemeket lényegében műanyagra cserélik, ám a nagy szilárdság miatt az utasok biztonsági faktora mit sem változik. Ezt az ötletet az utóbbi három év alatt fejlesztették ki, mialatt a Volvo rengeteg egyéb megoldással is előállt. A gyártó egyik vezetője szerint a megoldást már a jelenlegi állapotában is használhatnánk, ám ők szeretnék még kicsit továbbfejleszteni a még hatásosabb energiafelhasználás céljából.
A technológia a jövőben azt is lehetővé teheti, hogy a mobiltelefonjaink vastagsága egy hitelkártyáéval vetekedjen, valamint a laptopok működési ideje sokkal hosszabb legyen, mint napjainkban.