Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A test a test
Hogyan lesz képes egy elektromos autó nagy távolságokat egyetlen töltéssel megtenni? Többek között ez az egyik sarkalatos kérdése az Európai Unió által indított kutatási programnak, melyben egyedüli autógyártóként vesz részt a Volvo. A megoldás a karosszéria-akkumulátor lehet.

Az EU egy 3,5 millió eurós kutatást indított az elektromos autók akkumulátorainak alternatív megoldásainak irányába. Ebben a projektben a svéd autógyár egyedüli gyártóként vesz részt, és a saját ötletét fejleszti tovább. Az ötletekben nincs hiány, ugyanis Londonban kilenc cég, illetve intézet dolgozik az uniós fejlesztési terv elkészítésén. A jövő elektromos autójának főbb problémáira keresik a megoldásokat, és ebben van segítségükre a Volvo.

Hogyan csináljunk akkumulátorokat egy elektromos autó karosszéria elemeiből? A technológiához vezető út igen könnyed, legalábbis elméletben. A karosszériaelemekben karbon szálakat és polimer gyantát kevernek össze, lényegében három réteget kialakítva. A különböző rétegek között potenciálkülönbség alakul ki, így képes elektromosságot szolgáltatni, mégpedig nem is akárhogyan! A hatásfoka lényegesen jobb a hagyományos akkumulátorokénál, a feltöltés és az energia leadás sokkal gyorsabb, nem melegszik fel, ráadásul nagyon masszív és jól formálható, ezért könnyedén készíthető belőle karosszériaelem.

A kompozit anyagokat használva nem csak a hatásfok javul, hanem az autó tömege is több mint tizenöt százalékkal leredukálható. Igaz, hogy a fém elemeket lényegében műanyagra cserélik, ám a nagy szilárdság miatt az utasok biztonsági faktora mit sem változik. Ezt az ötletet az utóbbi három év alatt fejlesztették ki, mialatt a Volvo rengeteg egyéb megoldással is előállt. A gyártó egyik vezetője szerint a megoldást már a jelenlegi állapotában is használhatnánk, ám ők szeretnék még kicsit továbbfejleszteni a még hatásosabb energiafelhasználás céljából.

A technológia a jövőben azt is lehetővé teheti, hogy a mobiltelefonjaink vastagsága egy hitelkártyáéval vetekedjen, valamint a laptopok működési ideje sokkal hosszabb legyen, mint napjainkban.