Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Gázból áramot
Újabb képek kerültek napvilágra a britek egyik elektromos autójáról. Pontosabban csak fél elektromos, hiszen a villanymotorok akkumulátorainak a töltéséhez a jármű gázturbinákat használ. A Jaguar tehát megalkotta a C-X75-öt.

Természetesen az angol cég nagyon csínján bánt az információkkal, hiszen a Párizsi Autószalon előtt épphogy csak elhintett egy kis információt a legújabb fejlesztésével kapcsolatban. A Jaguar mindig is a különleges formavilágáról, és erős motorjairól volt híres, bár a gyakori műszaki problémák régebben kisebb csorbát ejtettek a hírnevén. Emlékezzünk csak a jövőre már fél évszázados jubileumát ünneplő, csővázas, V12-es motorral szerelt E-Type-ra, amely korának egyik legsikeresebb sportautója lett.

Természetes, hogy a korábbi sikereken felbuzdulva a gyártó egy újabb sportautót tervezett. Ám minden tudásukat latba vetve megpróbáltak egy olyan négykerekűt tervezni, amely amellett, hogy rettentő gyors, a jövő technikai vívmányait is felhasználva ügyel a környezetre. Így születhetett meg tehát a C-X75, azaz a Jaguar által eddig tervezett legszebb sportkocsi.

Karosszériája tökéletesen áramvonalas, az első és hátsó sárvédők szélessége mindent elárul a jármű stabilitásáról. Oldalt hatalmas légbeömlők és apró oldalüvegek teszik még markánsabbá az összképet. Hátulról nagyon hasonlít egy modernizált E-Type-ra, a csíklámpák alatt pedig óriási diffúzor árulkodik a tapadáshoz szükséges leszorító erőről. A far közepén kapott helyet a termetes dupla kipufogóvég is.

A járművet a kerekenként elhelyezett, egyenként kétszáz lóerős elektromos motor hajtja, amelynek akkumulátorait generátorokkal töltik. A generátorok össze vannak kapcsolva két darab, iker mikro-gázturbinával, melyeket az autó a Bladon Jet cégtől kapott kölcsön. Az autó összteljesítménye tehát 800 lóerő, forgatónyomatéka pedig eléri az 1600 Nm-t. Nem véletlen tehát, hogy a végsebessége jóval 320 km/h felett van. Egyetlen töltéssel, vagyis tankolással és töltéssel vezetési stílustól függően az autó akár ezer kilométert is képes elmenni.

Igaz, a gázturbinák fogyasztásáról eddig még nem esett szó, de a csütörtökön kezdődő autókiállításon úgyis minden kiderül.