Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Opel Astra GTC
Nem is olyan régen a General Motors azt rebesgette, hogy az Opel veszteségei miatt a márka akár meg is szűnhet. Lehet, hogy kilábaltak a válságos helyzetből, hiszen az Opel versenytársaihoz hasonlóan bemutatta legújabb fejlesztésű sportos modelljét, a GTC-t.

A márkát imádók körében sokan azt hiányolták, hogy a kínálatban nincsen egyetlen, igazán erős autó sem. Persze az Astra OPC azért a maga kétszáznegyven lóerejével nem kell, hogy szégyenkezzen, azonban a gyártó most tényleg imponálni akart a vásárlóinak. Szépen, időre el is készült a GTC változat, ami már néhány kémfotón is látható volt. Most azonban hivatalosan is bemutatták a kocsit.

A mosolygós, ám mégis agresszív első rész egybe van dolgozva a lökhárítóval, az elnyújtott fényszórókban pedig a nappali menetjelző LED-es egysége kapott helyet. A csapott hátú szörnyeteg fara is kielégítő, formás idomok, valamint dupla kipufogóvég árulkodik a motorháztető alatt rejlő erőforrásról.

A belső teret igazán érdemes megemlítenünk, hiszen nagyon modern és impozáns köntöst kapott. A sebességváltó kar és a kézifék kar borítása vastag, piros cérnával van varrva, ami igen jól mutat a bőr huzaton. Az ülések elől, és hátul is nagyon kényelmes pozíciót, valamint megfelelő tartást biztosítanak, és az autó egyik érdekessége, hogy a vezető ülés színkombinációja éppen az inverze a többi ülésnek. A kormányon, illetve a sebváltó karon króm keretek vannak.

Az autó motorházában egy, már megszokott erőforrás lapul, ám teljesítménye közel sem átlagos. A négyhengeres, kétliteres, turbófeltöltéses, közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrás 290 lóerőt teljesít, amit egy hatsebességes váltón és egy limitált csúszású elektromosan záró differenciálművön keresztül ad át a huszonegy collos könnyűfém kerekeknek. A dinamizmus azonban nem eredményez rettenetes fogyasztást. Az autóba ugyanis Start/Stop rendszer gondoskodik a városi, viszonylag alacsonynak mondható fogyasztásról.

A sebesség azonban nem minden, a lóerőkhöz stabil úttartást kell biztosítani. Az Opel mérnökei ezt problémát is orvosolták, hiszen FlexRide névre keresztelt felfüggesztést, valamint a hátsó tengelyen egy összetett mozgású Watt csuklós futóművet alkalmaztak. Az eredmény valóban mindent kielégítő lett; kanyarokban kezes bárányként viselkedik a kocsi, és végre sikerült megtalálni az agilitás, és a komfortérzet közti kompromisszumot.