A márkát imádók körében sokan azt hiányolták, hogy a kínálatban nincsen egyetlen, igazán erős autó sem. Persze az Astra OPC azért a maga kétszáznegyven lóerejével nem kell, hogy szégyenkezzen, azonban a gyártó most tényleg imponálni akart a vásárlóinak. Szépen, időre el is készült a GTC változat, ami már néhány kémfotón is látható volt. Most azonban hivatalosan is bemutatták a kocsit.
A mosolygós, ám mégis agresszív első rész egybe van dolgozva a lökhárítóval, az elnyújtott fényszórókban pedig a nappali menetjelző LED-es egysége kapott helyet. A csapott hátú szörnyeteg fara is kielégítő, formás idomok, valamint dupla kipufogóvég árulkodik a motorháztető alatt rejlő erőforrásról.
A belső teret igazán érdemes megemlítenünk, hiszen nagyon modern és impozáns köntöst kapott. A sebességváltó kar és a kézifék kar borítása vastag, piros cérnával van varrva, ami igen jól mutat a bőr huzaton. Az ülések elől, és hátul is nagyon kényelmes pozíciót, valamint megfelelő tartást biztosítanak, és az autó egyik érdekessége, hogy a vezető ülés színkombinációja éppen az inverze a többi ülésnek. A kormányon, illetve a sebváltó karon króm keretek vannak.
Az autó motorházában egy, már megszokott erőforrás lapul, ám teljesítménye közel sem átlagos. A négyhengeres, kétliteres, turbófeltöltéses, közvetlen benzinbefecskendezéses erőforrás 290 lóerőt teljesít, amit egy hatsebességes váltón és egy limitált csúszású elektromosan záró differenciálművön keresztül ad át a huszonegy collos könnyűfém kerekeknek. A dinamizmus azonban nem eredményez rettenetes fogyasztást. Az autóba ugyanis Start/Stop rendszer gondoskodik a városi, viszonylag alacsonynak mondható fogyasztásról.
A sebesség azonban nem minden, a lóerőkhöz stabil úttartást kell biztosítani. Az Opel mérnökei ezt problémát is orvosolták, hiszen FlexRide névre keresztelt felfüggesztést, valamint a hátsó tengelyen egy összetett mozgású Watt csuklós futóművet alkalmaztak. Az eredmény valóban mindent kielégítő lett; kanyarokban kezes bárányként viselkedik a kocsi, és végre sikerült megtalálni az agilitás, és a komfortérzet közti kompromisszumot.