A Porsche GT3 R Hybrid először indult el az észak-amerikai kontinensen rendezett versenyen, Európában már többször is tesztelték. Az úttörő technológiával szerelt autó a Le Mans-i győztes Timo Bernhard-dal, Romain Dumas-sal, valamint Mike Rockenfeller-rel a volánnál ismét bebizonyította, valós helye van a versenysportban, valamint azt, hogy teljesítményével és takarékosságával egyaránt kiemelkedik a mezőnyből. A számos defekt dacára az autó teljesítette a nagyon nehéz versenyt, és a kísérleti, ám nem díjazott GTH kategóriában első helyezést ért el, mégpedig egyéb technikai problémák nélkül.
A Porsche mérnökei számára ez a teszt számos ötletet adott ahhoz, hogy a jövőben hogyan fejlesszék tovább hibrid technológiás autóikat. „Ismét tanultunk valami újat" - összegezte a gyártó versenycsapatának főnöke, Hartmut Kristen. „ Büszke vagyok, hogy az innovatív rendszerünket kilenc órán keresztül, hiba nélkül láthattam működni. Álláspontunk szerint ez épp annyira fontos a fejlesztőmérnökeink számára is, mint nekünk, hiszen a verseny folyamán hatalmas mennyiségű adatot sikerült összegyűjteniük."
A GT3 R Hybrid egy könnyű hibrid autó, amely képtelen kizárólag az elektromos hajtással közlekedni. KERS- t, vagyis mozgási energiahasznosító rendszert használ, amelyet a Williams F1 versenyistálló fejlesztett. A hibrid jármű lendítőkerék generátort, valamint fékezési energia visszanyerő rendszert használ a villamos motorok hajtásának érdekében.
Az „Intelligens Teljesítmény" névre keresztelt struktúra a farhajtású autó első kerekeit forgatja a két villamos motor segítségével. Ezek több mint 163 lóerős plusz löketet nyújtanak az autónak egészen nyolc másodperc erejéig, melyet az addigra felhalmozódott elektromos energiából nyernek ki. A lendítőkerék generátort mellesleg egy négyliteres, hathengeres, benzin üzemű boxermotor hajtja, melynek teljesítménye 480 lóerő.