Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Tanulmányok
Az autószalonok sokszor unalomba fulladnak a rengeteg hétköznapi jármű miatt. Az egyetlen dolog, amiért érdemes meglátogatni egy ilyen eseményt, az nem más, mint a prototípus stand. Itt ugyanis olyan autók találhatóak, amelyek túlnyomó többsége soha nem fog kigördülni az utcákra.

A Párizsi Autószalon is tartogatott némi meglepetést számunkra. Számos autógyár ugyanis a nézők szórakoztatására, valamint a saját kreativitásának fitogtatására magával hozott néhány tanulmányautót is. Ezek közül szeretnénk most bemutatni néhányat.

 

Citroën Lacoste: A ruházatról is jól ismert Lacoste, zöld krokodil logójára emlékeztető „holdjáró" igen szellősre sikeredett, hiszen eredetileg nyári strandbuggynak tervezték. Igen feltűnő jelenség, igazi életstílus-autó. Könnyűsúlyú cirkáló, kiválóan alkalmas lenne az elhagyatott, homokos partok felfedezésére. Sajnos a gyártó szerint soha nem fog az utcára kerülni.

 

Audi E-tron Spyder: A német gyártó nem vitte túlzásba. A már meglévő típust nyitható tetőssé fejlesztette. A járművet inkább a technikai megoldásai teszik érdekessé. A farában ugyanis helyet kapott egy háromliteres, V6-os, turbódízel erőforrás mellett két, egyenként negyvenhárom lóerős villanymotor is, amelyek az első tengely kerekeit hajtják, így az összkerekes sportautó elég erővel van felvértezve ahhoz, hogy 4,4 másodperc alatt gyorsuljon százra, végsebessége meghaladja a 300km/h-t, és mindemellett a fogyasztása átlagosan 2,2 liter legyen száz kilométerenként.

 

Venturi America: A Monaco-ban tanyázó cég évek óta készít sportkocsikat elektromos hajtással, Párizsban most az egyik ajtónélküli modelljüket mutatták be. A kocsi egy művészi sportbuggy. A hajtásáról egy elektromos motor gondoskodik, ami háromszáz lóerős teljesítményt képes kisajtolni magából a polimer lítium-ion akkumulátorainak segítségével, és ha az ember nem megy gyorsabban kilencvennél, akkor az egyetlen töltéssel megtehető távolság akár háromszáz kilométer is lehet. Az autó tömege a karbon szálas karosszéria ellenére is eléri az 1350 kg-ot.

 

Kia Pop: Íme egy igazi futurisztikus tanulmány. Valahogy nem is lehet megfogalmazni az érzéseinket vele kapcsolatban. Mert olyan ronda szegény; a telikróm fényezésével, az SZTK keretes ablakaival, a tömör keréktárcsáival, valamint a viola színű belsejével vérbeli tanulmány benyomását kelti. Három személy kényelmesen elfér benne, és persze az elektromos hajtás sem hiányzik belőle. Na de akkor is...

 

VIPA: Nos, ez a jármű mindent visz. A francia Ligier cég terméke, amely a vezető nélküli közlekedés céljára készült. Hat személyes, húsz kilométeres óránkénti csúcssebességgel képes haladni, és kiválóan alkalmazható a lakóövezetekben, repülőtereken, valamint kisebb falvakban. Nem igényel speciális töltőtelepeket sem, hálózatról is kényelmesen etethető. Az alakjáról mindenki alkosson maga véleményt.