A Raeder Motorsport kapta meg az Auditól azt a lehetőséget, hogy idén októberben két alkalommal is tesztelheti a nürburgringi megbízhatósági versenyen az új fejlesztésű DTM TT RS-t. Vajon miért fejlesztették a járművet erre a szintre, ha nem akarnának vele indulni a bajnokságban? Természetesen ez még nem száz százalékig biztos, de egy ilyen volumenű jármű megalkotása nem kis feladat és nem csekély pénzösszeg.
Az Audi technikai részlegével és a Quattro osztállyal együttműködő Raeder Motorsport már egy Audi A1-gyel, valamint egy TT-vel versenyzik a nürnburgringi hosszútávú versenysorozatban (VLN). Most, az október 16-án és 30-án megrendezésre kerülő megbízhatósági verseny SP 4T osztályában vetheti latba minden erejét a két DTM TT RS-sel. A két autó sofőrje Marc Hennerici, valamint Christopher Mies lesz.
Az autó motorterében ugyanaz az öthengeres, két és fél literes, turbófeltöltéses TFSI erőforrás dolgozik, ami a TT RS-ben is megtalálható. Az Audi a Le Mans-i szériában már jól ismert R8 LMS-ből néhány technikai újítást átrakott a TT-be, így semmiképp nem hasonlítható össze az utcai változattal.
Az autó egyébként a hatalmas szélesítésekkel, diffúzorral, valamint óriási hátsó szárnyával tekintélyt parancsol a versenypályán induló járművek körében, az egyszerű, ám a célnak annál inkább megfelelő, letisztult belső tér adja egy valódi versenyautó összképét. Az Audi TT előző generációja utoljára 2003-ban szerepelt a DTM-ben több-kevesebb sikerrel így a most következő tesztelések mindent eldöntőnek bizonyulhatnak a jövővel kapcsolatban.