Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Fel!
A Volkswagen újabb típust tesztel, igaz, még csak titokban. A beburkolt lepel alatt egy új Lupo / Up rejtőzik. A próbaút extrém körülmények között zajlik, ráadásul több kontinensen.

A német gyártó tehát a legvadabb körülményeknek teszi ki autóit. Az egyik járművet az Alpok legmagasabb részén, egy másikat pedig az amerikai Death Valley-ban tesztelték különlegesen magas hőmérsékleti viszonyok között. Sajnos a vaskos lepel alatt nem igazán látszanak a kocsi azon elemei, melyek egyéniséget kölcsönöznek neki, így csak a szalonokon bemutatott prototípus képeire hagyatkozhatunk. A legutóbb bemutatott modellről ugyanis a tervezők már azt mondták, hogy a gyártásba kerülés előtt már nem módosítanak rajta semmilyen részletet.

Mint azt már láthattuk, a Lupo a Polo-t szeretné felülmúlni, mind kis fogyasztásával, mind új irányvonalat követő megjelenésével. A 2011 és 2012 között megjelenő modell kétféle karosszéria verzióban fog a piacra kerülni; az egyik egy háromajtós, csapott hátú autó lesz, a másik pedig egy megtoldott, ötajtós Variant, azaz kombi.

A Volkswagen folyamatosan fejleszti a legmodernebb technikával felszerelt autóit. Így azt ígérte, hogy a jövőben egy elektromos hajtású, E-Up! névre keresztelt járművet is piacra fog dobni, amelyet a korábbi hírek szerint egy hatvan kilowattos, 210 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor fog hajtani. Az elektromos kisautóról már egy korábbi cikkünkben beszámoltunk, az akkor még abszolút prototípust Taxi Milano néven mutatta be a konszern.

A legfrissebb hírek szerint normál, fosszilis üzemanyaggal működő autókat három féle alapmotorral szerelik majd. Az egyik egy ezer köbcentis, háromhengeres, benzines erőforrás lesz, amely hetvenöt lóerőt teljesít. A másik egy 1,2 literes TSI, amely már 86 lóerős teljesítményével repíti az autót. A harmadik, és egyben talán a legtakarékosabb változat az 1,2 literes, 75 lóerős dízelmotorral szerelt autó lesz, amely valószínűleg három liter alatt fog fogyasztani száz kilométeren.