A tisztán elektromos járművek legdrágább eleme az akkumulátor, aminek élettartama a töltési módoktól is függ. Éppen ezért kevesen vesznek ilyet, félve többek közt attól is, hogy hosszabb úton nincs feltöltő állomás. Egyelőre azt kell mondjuk, igazuk van, de a nyugat-európai példát követve kevés pénzből is megoldható lenne a probléma.
Az ausztriai Linz-ben érdekes ötlettel rukkoltak elő a fejlesztők. Rájöttek, hogy olyan helyen kell létrehozni a töltőállomásokat, amelyek már amúgy is parkolási szolgáltatást nyújtanak. Ezzel a módszerrel jelentősen lecsökkenhet a beruházás, hiszen csak a villamos hálózatot kell kiépíteni. A linzi szolgáltatóházban a tisztán elektromos, és fél elektromos járművek számára kialakított töltőhelyek mindössze néhány millió forintba kerültek, ami akár egy-két év alatt megtérülhet.
Az osztrák város töltőállomásán az idei év végéig ingyenesen lehet feltölteni az elektromos autókat. Ezek a járművek külön parkolóhelyet kapnak, és csak a parkolási díjat kell kifizetniük. Ráadásul a cég további parkolóhelyek kialakítását is tervezi, ám ehhez a területet szintén bővíteni kell. A terjeszkedés a főpályaudvar alatti részt érinti, nem véletlenül. A fejlesztők ugyanis azt ötölték ki, hogy a vidékről vonattal érkezők számára a városon belüli közlekedéshez bérelhető, feltöltött villanyautókat biztosítanának. Aki pedig villany üzemű járművel jön, az akár vonattal, akár a városi tömegközlekedéssel, de kerékpárral is folytathatja útját, miközben az autója töltődik. A parkoló így P+R-ként is működne.
Természetesen töltőállomásokat bármilyen, amúgy jó kihasználtságú parkolóhelyen lehetne létesíteni. Hazánk rettenetes mennyiségű plázája nagyon is alkalmas erre a célra, de a belvárosi mélygarázsok, illetve komplett garázsépületek szintén megfelelőek lehetnek. Hazánkban egyelőre nagyon kevés villanyautó üzemel, de ez a szám pár éven belül ugrásszerűen megnőhet.