Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Energetika
Energetika
Elektromos kútfejlesztés
Az elektromos autók terjedésének csak áruk, illetve a gyér infrastruktúra szabhat határt. Nem a rossz minőségű utakra gondolunk, hanem a töltési hálózat egyelőre jelentéktelen mennyiségű kútjára. A problémát a töltési idő tovább fokozza.

A tisztán elektromos járművek legdrágább eleme az akkumulátor, aminek élettartama a töltési módoktól is függ. Éppen ezért kevesen vesznek ilyet, félve többek közt attól is, hogy hosszabb úton nincs feltöltő állomás. Egyelőre azt kell mondjuk, igazuk van, de a nyugat-európai példát követve kevés pénzből is megoldható lenne a probléma.

Az ausztriai Linz-ben érdekes ötlettel rukkoltak elő a fejlesztők. Rájöttek, hogy olyan helyen kell létrehozni a töltőállomásokat, amelyek már amúgy is parkolási szolgáltatást nyújtanak. Ezzel a módszerrel jelentősen lecsökkenhet a beruházás, hiszen csak a villamos hálózatot kell kiépíteni. A linzi szolgáltatóházban a tisztán elektromos, és fél elektromos járművek számára kialakított töltőhelyek mindössze néhány millió forintba kerültek, ami akár egy-két év alatt megtérülhet.

Az osztrák város töltőállomásán az idei év végéig ingyenesen lehet feltölteni az elektromos autókat. Ezek a járművek külön parkolóhelyet kapnak, és csak a parkolási díjat kell kifizetniük. Ráadásul a cég további parkolóhelyek kialakítását is tervezi, ám ehhez a területet szintén bővíteni kell. A terjeszkedés a főpályaudvar alatti részt érinti, nem véletlenül. A fejlesztők ugyanis azt ötölték ki, hogy a vidékről vonattal érkezők számára a városon belüli közlekedéshez bérelhető, feltöltött villanyautókat biztosítanának. Aki pedig villany üzemű járművel jön, az akár vonattal, akár a városi tömegközlekedéssel, de kerékpárral is folytathatja útját, miközben az autója töltődik. A parkoló így P+R-ként is működne.

Természetesen töltőállomásokat bármilyen, amúgy jó kihasználtságú parkolóhelyen lehetne létesíteni. Hazánk rettenetes mennyiségű plázája nagyon is alkalmas erre a célra, de a belvárosi mélygarázsok, illetve komplett garázsépületek szintén megfelelőek lehetnek. Hazánkban egyelőre nagyon kevés villanyautó üzemel, de ez a szám pár éven belül ugrásszerűen megnőhet.