Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nincs akadály
Számtalan hír szivárgott már ki a Saab legújabb fejlesztéséről, a 9-4X-ről, de mindezidáig senki sem tudott pontos képet alkotni róla. Most végre a svéd gyártó hivatalosan is bemutatta a bio-üzemanyagokkal működő modelljét.

A svéd gyártó nagy reményeket fűz az új autóhoz. Bíznak benne, hogy eladási számai kenterbe verik az előd 9-3-ét. Feltűnően szépre sikeredett az a bizonyos köntös, amibe a dizájnerek belebújtatták a magasított, terepjárós érzést keltő crossover-t. Egyből szemünkbe ötlik a hatalmas hűtőrács, valamint a masszív, kő és gally felverődést gátló, alsó műanyagszegély. Az egyéb újítások közt megemlítenénk a bi-xenon fényszórókat, a dupla kipufogórendszert, valamint a széria felszereltségű tizennyolc collos könnyűfémkerekeket, amelyek az Aero verzión húsz collosra változnak.

Amíg az autó külseje merész és kifejező, addig a belső tér letisztult és egyszerű. A Crossover-ben megtalálhatunk mindent, ami a mai kor kényelméhez teljes mértékig hozzájárul. Van itt nyolc részen állítható elektromos ülés, fa keret, ami az Aero változatban szénszálas, rengeteg légbefúvó nyílás, és a középkonzolba épített start-stop gomb. Egyéb lehetőségek közé sorolhatjuk az elektromosan állítható pedálsort, a Bose audiorendszert, a nyolc collos kijelzővel ellátott GPS-t, valamint a három zónás klímavezérlőt és a hátsó szórakoztató rendszert is.

A motorháztető alatt háromliteres, V6-os erőforrás dolgozik teljesen szívó üzemben, melynek teljesítménye 265 lóerő, amivel a kissé nehézkes karosszériát kilenc másodperc alatt lehet felgyorsítani a százas tempóra. A másik, már kissé rugalmasabb motor egy 2,8 literes, szintén V6-os, ám turbó feltöltéses szerkezet, amelynek teljesítménye eléri a 300 lóerőt, nyomatéka pedig a 400 Nm-t. Ez egy 8,3 másodperces százas sprinthez elég. Az utóbbi motorváltozatot az Aero kivitelbe szerelik be. Valljuk be, azért ekkora teljesítménytől egy kicsit többet várnánk.

A nyomatékot a kerekekre a Saab saját fejlesztésű, XWD elnevezésű összkerék hajtási rendszere továbbítja, miközben képes az elektronika a nyomatékot az első és hátsó kerekek között változtatni. Szintén elektronikusan vezérelt a limitált csúszású központi differenciálmű, amivel ötven százalék feletti nyomatékmennyiséget is el lehet juttatni a hátsó kerekekre.

Az autó hivatalos bemutatója a Los Angeles-i Autó Show-n lesz, a piacra pedig Amerikában jövő év májusától, Európában pedig augusztusától fog kikerülni.