A svéd gyártó nagy reményeket fűz az új autóhoz. Bíznak benne, hogy eladási számai kenterbe verik az előd 9-3-ét. Feltűnően szépre sikeredett az a bizonyos köntös, amibe a dizájnerek belebújtatták a magasított, terepjárós érzést keltő crossover-t. Egyből szemünkbe ötlik a hatalmas hűtőrács, valamint a masszív, kő és gally felverődést gátló, alsó műanyagszegély. Az egyéb újítások közt megemlítenénk a bi-xenon fényszórókat, a dupla kipufogórendszert, valamint a széria felszereltségű tizennyolc collos könnyűfémkerekeket, amelyek az Aero verzión húsz collosra változnak.
Amíg az autó külseje merész és kifejező, addig a belső tér letisztult és egyszerű. A Crossover-ben megtalálhatunk mindent, ami a mai kor kényelméhez teljes mértékig hozzájárul. Van itt nyolc részen állítható elektromos ülés, fa keret, ami az Aero változatban szénszálas, rengeteg légbefúvó nyílás, és a középkonzolba épített start-stop gomb. Egyéb lehetőségek közé sorolhatjuk az elektromosan állítható pedálsort, a Bose audiorendszert, a nyolc collos kijelzővel ellátott GPS-t, valamint a három zónás klímavezérlőt és a hátsó szórakoztató rendszert is.
A motorháztető alatt háromliteres, V6-os erőforrás dolgozik teljesen szívó üzemben, melynek teljesítménye 265 lóerő, amivel a kissé nehézkes karosszériát kilenc másodperc alatt lehet felgyorsítani a százas tempóra. A másik, már kissé rugalmasabb motor egy 2,8 literes, szintén V6-os, ám turbó feltöltéses szerkezet, amelynek teljesítménye eléri a 300 lóerőt, nyomatéka pedig a 400 Nm-t. Ez egy 8,3 másodperces százas sprinthez elég. Az utóbbi motorváltozatot az Aero kivitelbe szerelik be. Valljuk be, azért ekkora teljesítménytől egy kicsit többet várnánk.
A nyomatékot a kerekekre a Saab saját fejlesztésű, XWD elnevezésű összkerék hajtási rendszere továbbítja, miközben képes az elektronika a nyomatékot az első és hátsó kerekek között változtatni. Szintén elektronikusan vezérelt a limitált csúszású központi differenciálmű, amivel ötven százalék feletti nyomatékmennyiséget is el lehet juttatni a hátsó kerekekre.
Az autó hivatalos bemutatója a Los Angeles-i Autó Show-n lesz, a piacra pedig Amerikában jövő év májusától, Európában pedig augusztusától fog kikerülni.