A helyközi tömegközlekedés egy kézbe való összevonása már nem számít új ötletnek, hiszen már több mint tíz éve meg volt rá a szándék, ám most az akarat mellett már a lehetőség is adottnak tűnik. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyik legfőbb vállalkozásán már több hónapja dolgoznak a szakemberek, céljuk pedig a helyközi személyszállítás gyökeres átformálása.
Valószínűleg nemsokára elkezdődhetnek az egyeztetések a szakmai szervezetekkel, és a közlekedési tárcán belül is. Már október elején felröppent a hír, hogy a kormány közös holdingba tömörítené a két nagy közlekedési társaságot, így sokkal átláthatóbbá lehetne tenni az államilag felügyelt cégirányítást, megelőzve ezzel a nagymértékű korrupciót és túlkapásokat.
A jelenlegi tervek szerint nem csak a Volán és a MÁV kerülne egy véka alá, hanem minden olyan vállalatot a holdingba sorolnának, amely a tömegközlekedés fő ágazataiba tartozik. Éppen ezért a holdingba tömörítenék a Magyar Közút Kht.-t, az Autópályakezelő Zrt.-t, a MÁV-val kapcsolatban a vonalak használatáért felelős Pályavasút Zrt.-t, valamint az összes Volán társaságot.
A másik célja a közös holdingba tömörítésnek az volna, hogy az eddig a Máv-Start és a Volán vállalatok által irányított helyközi közlekedésben egy bizonyos szemléletváltás következzen be. Eddig ugyanis a magyar állam szinte csak finanszírozóként volt jelen, az igazgatást a társaságok maguk végezték. Azonban a közös együttműködésnek köszönhetően a jövőben sokkal tisztább, átláthatóbb rendszer jönne létre, ami a befektetői és a megrendelői szempontokat is megerősíthetné.