Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Holding
A miniszterelnök a napirend előtti felszólalásában kijelentette az Országgyűlés előtt, hogy a Volán és a MÁV közös holdingba kerülhet a jövőben. Ezt azzal is indokolta, hogy a túlszabályozottság és a bürokrácia a korrupció melegágya is egyben, így az állami működésben az önérdekeknek helye nincs.

A helyközi tömegközlekedés egy kézbe való összevonása már nem számít új ötletnek, hiszen már több mint tíz éve meg volt rá a szándék, ám most az akarat mellett már a lehetőség is adottnak tűnik. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyik legfőbb vállalkozásán már több hónapja dolgoznak a szakemberek, céljuk pedig a helyközi személyszállítás gyökeres átformálása.

Valószínűleg nemsokára elkezdődhetnek az egyeztetések a szakmai szervezetekkel, és a közlekedési tárcán belül is. Már október elején felröppent a hír, hogy a kormány közös holdingba tömörítené a két nagy közlekedési társaságot, így sokkal átláthatóbbá lehetne tenni az államilag felügyelt cégirányítást, megelőzve ezzel a nagymértékű korrupciót és túlkapásokat.

A jelenlegi tervek szerint nem csak a Volán és a MÁV kerülne egy véka alá, hanem minden olyan vállalatot a holdingba sorolnának, amely a tömegközlekedés fő ágazataiba tartozik. Éppen ezért a holdingba tömörítenék a Magyar Közút Kht.-t, az Autópályakezelő Zrt.-t, a MÁV-val kapcsolatban a vonalak használatáért felelős Pályavasút Zrt.-t, valamint az összes Volán társaságot.

A másik célja a közös holdingba tömörítésnek az volna, hogy az eddig a Máv-Start és a Volán vállalatok által irányított helyközi közlekedésben egy bizonyos szemléletváltás következzen be. Eddig ugyanis a magyar állam szinte csak finanszírozóként volt jelen, az igazgatást a társaságok maguk végezték. Azonban a közös együttműködésnek köszönhetően a jövőben sokkal tisztább, átláthatóbb rendszer jönne létre, ami a befektetői és a megrendelői szempontokat is megerősíthetné.