Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Marad a régi
Egyre több autóipari cég kezdte meg a következő generációs, vagyis alternatív energiaforrásokkal működő járműveinek fejlesztését. Sokan az elektromos autót favorizálják, sokan a gázhajtásút, de vannak, akik a hidrogéncellában hisznek. A Mazda egyik kaszthoz sem tartozik.

A japán cég egyelőre nem tartja elérkezettnek az időt a váltásra, ám ez nem azt jelenti, hogy nem figyel oda a környezetre. A cég marad a jól bevált benzines és dízel technológiánál, és ebbe az irányba fejleszti tovább járműveit. Vajon jól teszi? Vannak még lehetőségek a már lerágott csontban? Úgy tűnik, még vannak. Jövőre ugyanis már a legújabb fejlesztésű autóit dobja piacra a gyártó, és ezek már az Euro 6-os szabványnak is meg fognak felelni.

A módosítások a hajtásláncnál kezdődnek. Az új, Skyactiv elnevezésű rendszer egyik legfontosabb tagja az a közvetlen befecskendezésű benzinmotor - név szerint Skyactiv-G -, amelynek legfontosabb jellemzője a 14:1-es sűrítési viszony. Legjobb tudomásunk szerint szériában gyártott motoroknál ez az arány az eddigi legmagasabb. Ezzel a technológiával tizenöt százalékos nyomatéknövekedés érhető el, miközben a motor üzemanyag szükséglete éppen ugyanekkora arányban csökken. Így a fogyasztás akár a hibrid járművekét is veri, természetesen villanymotor nélkül.

A Skyactiv-D, vagyis az új fejlesztésű dízelmotor éppen a benzines társ ellentéte, hiszen sűrítési viszonya szintén 14:1-es, ami ebben a kategóriában a legalacsonyabb. Szinte már teljesen kopogásmentes a járása, a turbófeltöltő segítségével pedig teljesíti a legújabbnál is újabb normákat. Ráadásul úgy teszi ezt, hogy a nitrogén-oxidok csökkentéséhez nincs szükség utólagosan beépített szerkezetre.

A sebességváltót sem hagyták ki a sorból. Fejlesztettek egy könnyedebb kialakítású, súrlódáscsökkentett manuális, és egy teljesen új, a CVT és duplakuplungos váltók előnyeit ötvöző automata váltóművet, mellyel a fogyasztás újabb hét százalékkal csökken.

A futóműveket is módosították, sokkal könnyebb, ám masszívabb anyagokból készítették őket, így tömegük nagyjából tizenöt százalékkal könnyebb. A karosszérián is eszközöltek változásokat. Az új vázszerkezet nyolc százalékkal könnyebb és harminc százalékkal merevebb, mint a két évvel ezelőtti változatoké. Természetesen új anyagokat használtak a kifejlesztésnél mind az acélszerkezet, mind pedig a kötőanyagok terén.

A cél tehát öt éven belül harminc százalékkal lecsökkenteni a fogyasztást a 2008-as szinthez képest. Egyelőre úgy tűnik, a projekt sikerrel járhat, de azért egy ilyen, nívós gyártónak nem illik megfeledkeznie az alternatív megoldásokról sem.