Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Valami száguld Dániában
Dánia nagyon egyszerű ország, ám mégis kontinensünk egyik leggazdagabb állama. Keveset hallani felőle, pedig tele van érdekességgel. A Zenvo Automotive magáncég például a világ egyik legerősebb, ám a mindennapi használatra is tökéletesen alkalmas autóját készíti száz százalékban dán tervezés alatt.

A cég hat évvel ezelőtt alakult azzal a céllal, hogy utcai használatra is alkalmas, egyedi sportautókat készítsen vásárlóinak. Öt év kellett hozzá, hogy a prototípus megérjen a sorozatgyártásra. Ám a kemény munka és a hosszas tesztelések meghozták a várva várt sikert. A négykerekűt ST1 névre keresztelték el, és mindösszesen csak évi tizenöt darabot raknak össze belőle. Ez nem is csoda, hiszen a kocsi minden egyes porcikája kézzel készül. Természetesen a két legfontosabb szempont a tervezésnél a biztonság és a megbízhatóság volt.

A rettentően egzotikus külsővel megáldott szupersport autót körben szinte mindenütt légbeömlő nyílások szegélyezik. Hat különálló lámpatestével morcosan tekint a távolba, a menet közben felé repülő bogarak pedig jót csúszkálhatnak a felettébb áramvonalas műanyag karosszériáján. Sajnos a magyar közúton kevésbé használható, hiszen jóformán egy hangya sem tudna átszaladni alatta. Minden egyes centimétere gondos tervezés gyümölcse, a kabin pedig tökéletesen ergonomikus és időtálló anyagokból készült.

A középmotoros autó súlyelosztása is megfelelő, ami kell is a brutális lóerők féken tartásához. Azokból ugyanis akad bőven a hengersoronként feltöltött, hétliteres, V8-as motorban. Kereken 1110 lóerőt teljesít a kicsike, a kerekeket pedig 1430 Nm-es forgatónyomatékkal tekeri direkt fokozatban. A kocsi különlegessége, hogy ezeket az értékeket napi, rendszeres használat mellett is teljesíti, ellentétben a hasonló volumenű társaival. Ráadásul a mérnökök úgy építették meg, hogy a kútnál benzint és E85-öt is lehessen bele tankolni. A motor másik, napjainkban nem éppen megszokott különlegessége, hogy hengerenként csak két szelep végzi a keverék és kipufogógáz áramoltatását.

Az ST1 álló rajtból három másodperc alatt teljesíti a százas sprintet, és a saját olajszivattyúval és olajhűtővel ellátott hatsebességes váltó végáttétele ugyan még nem, de az elektronika sajnos 375 km/h-nál határt szab a féktelen száguldozásnak. Az autó megállításáról a hűtött, 380 mm átmérőjű féktárcsák és a hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. A 19 collos könnyűfém kerekek opcióként karbon kerekekre is lecserélhetők.

Az autó ára igen borsos, az észak-amerikai piacon 1.225.000 dollárt kell érte kifizetni, az európai ár pedig várhatóan ettől sokkal vadabb lesz.