Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Nemes egyszerűség
New York a szabadság városa. Mármint, ami a művészetet és a képzeletet illeti. Az egyik híres helybeli, Josh Hadar az általa épített, motorkerékpár formájú kerékpárjairól vált híressé. Az emberi erővel hajtott jármű helyett kivételesen elektromost „barkácsolt".

Az amerikai „fémművész" egy trike-ot fabrikált, amely elektromos energiát használ a működéséhez, nem pedig izomerőt. Az elektromos autók és rollerek ihlették meg a mestert a hajtás terén, a karosszéria pedig karbonból, illetve acélcsőből készült. A vázszerkezet minden hiedelem ellenére rettentő masszív, és ráadásul még kényelmes is. Különleges alakja egy harminc évvel ezelőtti kovácsolt virágtartóra emlékeztet, de hát a művészek már csak ilyenek.

Az alkotó a Mars cégtől vásárolta az elektromos motort, amely folyamatosan hat és fél lóerőt képes biztosítani, ám csúcsteljesítménye meghaladja a húsz lóerőt. Természetesen, mint minden elektromos járművet, ezt is savas akkumulátorok hajtják. Az egy töltéssel megtehető távolság nagyjából ötven kilométer környékén mozog, ám Hadar szerint ez a távolság megduplázható lenne, ha lítium-nanofoszfát akkumulátorokat építene be a járműbe.

A háromkerekű óránként hetvenöt kilométert tud megtenni, ami nem egy rossz teljesítmény. A nagyon könnyű vázszerkezet miatt igazából csak az akkumulátorok tömege a mérvadó, a teljesen lecsupaszított, ívesen lágy forma igazi chopperes élményt tud nyújtani vezetőjének. A fékeket a lábtartóként is szolgáló pedállal lehet működtetni, a gázmechanizmus pedig a másik oldali lábtartóba van beépítve.

A Hadar-i művészet mindig is a környezetbarát járművekről szólt, hiszen az emberi erővel hajtott járműveknél abszolút nincs fosszilis eredetű szén-dioxid kibocsátás (vízpára, zsírCO2 és esetleg egy kis metán szabadulhat fel...). Az elektromos meghajtás is éppen ezért tetszett meg neki, és hogy még teljesebb legyen az öröm, egy kis ingyen energiával fűszerezte meg a projektet. A művészeti galériája tetejére ugyanis hat darab napelemet szereltetett fel, így a háromkerekű motorkerékpárját már otthon is képes tölteni, ráadásul a legkörnyezetbarátabb módon teheti ezt meg.

A trike-ot már többször is tesztelte a mester, és ha hiszik, ha nem, teljesen komplikációmentes volt a próbaút és az építés is. Ezt a különleges darabot akár sorozatban is elkezdhetnék gyártani, forradalmasítva vele a tiszta és zajmentes városi közlekedést.