Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Erőből nincs hiány
Nálunk sajnos tudják, hogyan kell megadóztatni a járműveket birtoklókat, és a néha csillagászati összegekre rúgó biztosítási díjakat beszedni. Mint azt már sokan tudják, a jövő év januárjától már nem csak a teljesítményadó lesz az autó teljesítményéhez kötve. A legújabb Ford Ranger tulajdonosok is retteghetnek majd.

A Nemzetközi Ausztrál Autóshow egyik leleplezett négykerekűje az új Ford Ranger volt. A jövőre már piacra kerülő modell szélesebb, mint valaha. Elől három részes hűtőmaszk és különálló első lökhárító kapott helyet, valamint számtalan krómozott kiegészítő és a robosztus első lámpák teszik az autót vérbeli nagyvassá. A beszállást erős fellépők segítik, a terepezéshez pedig elengedhetetlen a platón rikító bukókeret.

A belső tér is nagyon rendbe lett szedve. Tartós alapanyagokból, ergonómiailag szinte tökéletesre kialakított műszerfal és kapcsolószervek könnyítik meg a nagy kirándulásokra vágyók dolgát. A Ford alapfilozófiája az volt, hogy egy terepjárót vezetőnek nagy helyre van szüksége az irányításhoz, a ki- és beszálláshoz, valamint a rázós terepen is komfortot kell számára nyújtani. Mindezek mellett tartós, kevésbé sérülékeny anyagokból kell a járművet megépíteni.

A tervezők szem előtt tartották a mai igényeket is, mármint ami a járművek teljesítményét illeti. A motorháztető alatt ugyanis három féle motor közül is lehet választani; a leggyengébb láncszem a 2,5 literes, Duratec, I4-es benzinmotor, amely 164 lóerőt teljesít, ám kérhető CNG, LPG és E100-as üzemanyaghajtással is. A másik két motor természetesen a nyomatékban gazdag dízel. A kettő közül a 2,2 literes, Duratorq TDCI I4 teljesíti a kevesebbet, ennek teljesítménye „csak" 150 lóerő, nyomatéka pedig 375 Nm. A legerősebb változat egy 3,2 literes, Duratorq TDCI I5-ös motor, amelynek kétszáz lóerős teljesítményénél már csak a kamionokkal vetekedő 470 Nm-es forgatónyomatéka nagyobb.

A hatalmas erőket szintén háromféle sebességváltó továbbítja; hatsebességes automata, amelynél normál és sportfokozatot is kapcsolhatunk, hatsebességes manuális, vagy ötsebességes manuális váltómű elégíti ki az igényeket. A négy kerék meghajtású modelleknél elektronikusan vezérelt 4x2 illetve 4x4 kapcsolás lehetséges. A vezető egy szintén elektronikusan vezérelt differenciálmű zárat is kap alapfelszereltségként az autójába mindamellett, hogy a differenciálmű egyben limitált csúszású rendszerrel is rendelkezik.

A járművet jövőre 180 országban fogják piacra dobni, a márkakereskedésekben így érdemes lesz a nyílt napokat látogatni egy kis próbavezetésre.