A Nemzetközi Ausztrál Autóshow egyik leleplezett négykerekűje az új Ford Ranger volt. A jövőre már piacra kerülő modell szélesebb, mint valaha. Elől három részes hűtőmaszk és különálló első lökhárító kapott helyet, valamint számtalan krómozott kiegészítő és a robosztus első lámpák teszik az autót vérbeli nagyvassá. A beszállást erős fellépők segítik, a terepezéshez pedig elengedhetetlen a platón rikító bukókeret.
A belső tér is nagyon rendbe lett szedve. Tartós alapanyagokból, ergonómiailag szinte tökéletesre kialakított műszerfal és kapcsolószervek könnyítik meg a nagy kirándulásokra vágyók dolgát. A Ford alapfilozófiája az volt, hogy egy terepjárót vezetőnek nagy helyre van szüksége az irányításhoz, a ki- és beszálláshoz, valamint a rázós terepen is komfortot kell számára nyújtani. Mindezek mellett tartós, kevésbé sérülékeny anyagokból kell a járművet megépíteni.
A tervezők szem előtt tartották a mai igényeket is, mármint ami a járművek teljesítményét illeti. A motorháztető alatt ugyanis három féle motor közül is lehet választani; a leggyengébb láncszem a 2,5 literes, Duratec, I4-es benzinmotor, amely 164 lóerőt teljesít, ám kérhető CNG, LPG és E100-as üzemanyaghajtással is. A másik két motor természetesen a nyomatékban gazdag dízel. A kettő közül a 2,2 literes, Duratorq TDCI I4 teljesíti a kevesebbet, ennek teljesítménye „csak" 150 lóerő, nyomatéka pedig 375 Nm. A legerősebb változat egy 3,2 literes, Duratorq TDCI I5-ös motor, amelynek kétszáz lóerős teljesítményénél már csak a kamionokkal vetekedő 470 Nm-es forgatónyomatéka nagyobb.
A hatalmas erőket szintén háromféle sebességváltó továbbítja; hatsebességes automata, amelynél normál és sportfokozatot is kapcsolhatunk, hatsebességes manuális, vagy ötsebességes manuális váltómű elégíti ki az igényeket. A négy kerék meghajtású modelleknél elektronikusan vezérelt 4x2 illetve 4x4 kapcsolás lehetséges. A vezető egy szintén elektronikusan vezérelt differenciálmű zárat is kap alapfelszereltségként az autójába mindamellett, hogy a differenciálmű egyben limitált csúszású rendszerrel is rendelkezik.
A járművet jövőre 180 országban fogják piacra dobni, a márkakereskedésekben így érdemes lesz a nyílt napokat látogatni egy kis próbavezetésre.