Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Transzeurópai terv
Képzeljük csak el, hogy nyaralásképpen a görög tengerpartra szeretnénk elutazni. Meg kell tervezni az útvonalat, kell a GPS, esetleg még a térképre is szükség lehet. Ez a probléma megoldódni látszik a Transzeurópai Közlekedési Hálózat (TEN-T) program által.

Magyarország is csatlakozott ahhoz a nyilatkozathoz, melyet a Balti- , és az Északi-tengert összekötő úthálózat fejlesztése érdekében hoztak létre. Schváb Zoltán, a közlekedési tárca helyettes államtitkára a lengyelországi Lancutban aláírta a Via Carpatia nevű kezdeményezés támogatását szorgalmazó nyilatkozatot. A dokumentumot Görögország, Bulgária, Románia, Magyarország, Szlovákia, Lengyelország és Litvánia képviselői írták alá. A tervezet lényege, hogy a Balti-tengert az Északi-tengerrel összekötő, észak-dél irányú, gyorsforgalmú folyosót hozzanak létre, megkönnyítve ezzel a közlekedést, valamint az áruszállítást.

Az államok úgy gondolták, hogy végre építenek egy olyan utat is, amely nem a nyugat érdekeit szolgálja, hanem Európa közép, és keleti államainak gazdasági fellendítését szolgálja. Az aláíró országok a dokumentumban leírtakban vállalják, hogy elsőbbségként kezelik az útvonalhoz kapcsolódó fejlesztéseket, és masszív együttműködésükkel megpróbálják elérni, hogy az út a teljes hosszában bekerüljön az európai uniós TEN-T programba.

Természetesen az útvonal nem csak logisztikai szempontból fontos országunknak, hanem a gazdaság élénkítését is szolgálja. Az országok ugyanis így sokkal élénkebben kereskedhetnek egymás közt, ráadásul az idegenforgalmi bevételek is növekedhetnek. Schvábi Zoltán azt is kiemelte, hogy Magyarországnak szoros érdeke fűződik a tengeri kikötőket összekapcsoló, gyors és korszerű útvonal kialakításában.

Hazánk a partner országokhoz képest már előrébb tart a pálya kivitelezésével kapcsolatosan, hiszen a Via Carpatia Magyarországot átszelő szakaszának nagyjából már fele készen is van. A Debrecent Miskolccal összekötő autópálya, vagyis az M30-M3-M35-ös szakasz már át van adva a forgalomnak. Igaz, a másik fele még hátra van, ám a közlekedési tárca szerint mindkét irány kibővítését tíz éven belül uniós forrásból lehetne fedezni.