Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mediterrán vérmérséklet
Az olasz autógyártóról, a Fiatról mostanában nagyon keveset beszélnek. Talán azért, mert nem igazán látni igazán kiemelkedő modelleket a palettán. Ez a tendencia azonban most változni látszik, mégpedig az új Fiat Uno Cabrio és a Mio FCC III megjelenésével.


Az Interneten közzétett képek tanúsága szerint az új Uno kabrió változata nagyon tetszetősre sikeredett. A nemrégiben bemutatott új Uno a Punto-t hivatott újra felváltani, a Panda színes irányvonalát követve. A modell nyitható tetejű változata ugyan még csak koncepció, de már most is a közönség egyik nagy kedvence lett. Igazán színes egyéniséggel rendelkezik a kisautó, akár kívülről, akár belülről nézzük.

Az agresszív lökhárítók, a LED-es nappali menetjelzők, az új, kicsit a Cinquecento-hoz hasonlító első fényszórók, az ötágú könnyűfémkerekek, az alacsonyabb felfüggesztés és a középre elhelyezett dupla kipufogóvégek mind-mind hozzájárulnak a kivételes megjelenéséhez. Talán kicsit nőies autó, a belső tér ugyanis rikító színekkel felöltöztetett kormánnyal, műszerfal kerettel és ülésperemekkel bővült. A tervezést tekintve nagyon praktikusan kezelhető műszeregységek és a teljesen könnyed formák jellemzik.

A motortérben kétféle motor is helyet kaphat. Az egyik az 1,4 literes Evo névre keresztelt, négyhengeres erőforrás, amely nyolcvanhat lóerejével igazi városi autóvá teszi. A másik erőforrás szintén 1,4 literes, ám lényegesen többet tud társánál. A T-Jet szív a maga 154 lóerejével dobban, ami már erősen versenyképessé teszi az egyéb márkák csúcsváltozataival szemben. A turbómotornak köszönhetően ugyanis a fogyasztás nem növekszik meg jelentősen, ám a nyomatékrengeteg annál inkább.

A Fiat másik, igazán egyedi fejlesztése a Mio FCC III. A Sao Paulo Motorshow-n bemutatott miniatűr szintén nagy tetszést keltett a látogatók körében. Nem is csoda, hiszen a fejlesztéshez online módon munkatársak ezrei járultak hozzá ötleteikkel. 

A 2,49 méter hosszú, kifejező tekintettel megáldott kisautó a kényelem jegyében született. A kirándulások alkalmával mindenki korlátlanul nézelődhet, hiszen a jármű teteje üveg, ráadásul ablakai sem éppen kisméretűek. A kerekeket a jobb aerodinamikai hatás miatt beburkolták.
A belső teret a henyélés érdekében heverő stílusú ülésekkel látták el, valamint csúcstechnológiás információs rendszert építettek bele.

Végül a gyártó mindent elmondó gondolata: „ A Mio olyan világba lett tervezve, ahol a vezető egyszerűen csak utas, az autót pedig az intelligens gondolatok vezérlik."