Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Érdemes?!
A Volkswagen ismét új típussal rukkolt elő, mellyel reményeik szerint elnyerhetik a sportkocsi rajongók szívét. A BlueSport névre hallgató koncepcióautóról ugyan még nagyon keveset tudni, de annyi már bizonyos, hogy a konszern új MMB platformjára lesz építve.

A német cég ugyanis a legújabb költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően létrehozott egy olyan alvázat, melyet a cégcsoport egyéb márkái is használhatnak. Nem véletlen tehát, hogy azonos alapra kerül az Audi R4-sel és a Porsche 356 / a megújuló 914-essel is. A költségeket tovább csökkentették azzal az ötlettel, hogy a BlueSport különféle Golf futóműalkatrészeket használ, és talán még a karosszéria elemeknél is észrevehetünk egy-egy hasonlóságot.

A széles szájú kisbékára emlékeztető orrész lekerekített, ám mégis kissé szögletes hatást eredményez. A lapos, széles karosszéria segíti a stabilitást, melyet tovább fokoznak a hatalmas, krómozott könnyűfém kerekek. A hátsó kerék előtt szolid kis légbeömlő árulkodik arról, hogy azért itt egy sportkocsival állunk szemben. Hátul a lökhárítóba épített dupla kipufogóvég és a teljesen lecsupaszított, törésvonalaktól mentes far már-már a Porschék bájaival ékeskedik.

Az utastér első ránézésre kicsit furcsa lehet. Túl sok az egyforma gomb, minden elektronikusan vezérelhető. Kivéve persze a kéziféket, amit még kézzel lehet rángatni egy jó csúszós téli napon, azaz csak lehetne, ha a középboxtól hozzá férnénk normálisan. Sebaj, talán nem is erre a célra tervezték. Az ülések mindazonáltal nagyon kényelmesek, bordázottak és a jó tartás érdekében kifejezetten az enyhe kagylóformára törekedtek a tervezők. Így talán még a könnyed ki-, és beszállás is megoldható.

A hajtást is a misztikum övezi, hiszen egyelőre csak egy 1,6 literes, négyhengeres, turbófeltöltős erőforrásról szólnak a hírek. Nem kell azonban lebecsülni, hiszen a kis roadstert a 223 lóerős motor könnyedén mozgatja. A jármű nevében a „blue" szócska a nagyon kedvező káros anyag kibocsátásra utal, vagyis sokkal környezetkímélőbb lesz jelenlegi társainál. A motor erejét egy hatsebességes, manuális, vagy egy hétsebességes DSG sebességváltómű fogja a kerekekre bocsátani.

A kocsi a 2013-as frankfurti autó kiállításon lesz megtekinthető, és csak ezután tervezik a sorozatgyártást. A siker egyelőre kérdéses marad, hiszen több autógyártó próbálkozott már hasonló jellegű járművel, ám a fogadtatás eléggé megosztott volt a vásárlók körében.