A német cég ugyanis a legújabb költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően létrehozott egy olyan alvázat, melyet a cégcsoport egyéb márkái is használhatnak. Nem véletlen tehát, hogy azonos alapra kerül az Audi R4-sel és a Porsche 356 / a megújuló 914-essel is. A költségeket tovább csökkentették azzal az ötlettel, hogy a BlueSport különféle Golf futóműalkatrészeket használ, és talán még a karosszéria elemeknél is észrevehetünk egy-egy hasonlóságot.
A széles szájú kisbékára emlékeztető orrész lekerekített, ám mégis kissé szögletes hatást eredményez. A lapos, széles karosszéria segíti a stabilitást, melyet tovább fokoznak a hatalmas, krómozott könnyűfém kerekek. A hátsó kerék előtt szolid kis légbeömlő árulkodik arról, hogy azért itt egy sportkocsival állunk szemben. Hátul a lökhárítóba épített dupla kipufogóvég és a teljesen lecsupaszított, törésvonalaktól mentes far már-már a Porschék bájaival ékeskedik.
Az utastér első ránézésre kicsit furcsa lehet. Túl sok az egyforma gomb, minden elektronikusan vezérelhető. Kivéve persze a kéziféket, amit még kézzel lehet rángatni egy jó csúszós téli napon, azaz csak lehetne, ha a középboxtól hozzá férnénk normálisan. Sebaj, talán nem is erre a célra tervezték. Az ülések mindazonáltal nagyon kényelmesek, bordázottak és a jó tartás érdekében kifejezetten az enyhe kagylóformára törekedtek a tervezők. Így talán még a könnyed ki-, és beszállás is megoldható.
A hajtást is a misztikum övezi, hiszen egyelőre csak egy 1,6 literes, négyhengeres, turbófeltöltős erőforrásról szólnak a hírek. Nem kell azonban lebecsülni, hiszen a kis roadstert a 223 lóerős motor könnyedén mozgatja. A jármű nevében a „blue" szócska a nagyon kedvező káros anyag kibocsátásra utal, vagyis sokkal környezetkímélőbb lesz jelenlegi társainál. A motor erejét egy hatsebességes, manuális, vagy egy hétsebességes DSG sebességváltómű fogja a kerekekre bocsátani.
A kocsi a 2013-as frankfurti autó kiállításon lesz megtekinthető, és csak ezután tervezik a sorozatgyártást. A siker egyelőre kérdéses marad, hiszen több autógyártó próbálkozott már hasonló jellegű járművel, ám a fogadtatás eléggé megosztott volt a vásárlók körében.