Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Elhunyt
Vasárnap végleg megszűnt a világ egyik legnagyobb autómárkája, a Pontiac. A számos sikeres példány hatalmas eladási mutatói ellenére a hibás üzletpolitika, valamint a megváltozott vezetési szokások eredményezték, hogy a GM befejezte a márka gyártását.

Ha máshonnan nem is, a Smokey és a bandita című Burt Reynolds trilógiából, illetve a világhíres Knight Rider sorozatból sokan emlékezhetnek a márka híres példányaira. A történet egészen 1893-ba nyúlik vissza, amikor Michigan állam Pontiac településén Edward M. Murphy megalakította a Pontiac Buggy Company-t, ami nagyrészt lovas kocsikat gyártott. A tulajdonos hamar felismerte a rohamos, motorizált fejlődés adta lehetőségeket, és Alanson P. Brush tervezővel szövetkezve 1907-ben megalapította az Oakland Motor Car Company-t, ám a sorozatgyártás nem hozta a várva várt sikereket. Murphy 1909-ben eladta a cég felét az akkoriban alakult General Motors Company-nek, és még abban az évben meghalt.

A több százas éves példányszám több ezresre duzzadt. „Lelkiismeretes autó" szlogenének megfelelően rengeteg hegyi és megbízhatósági versenyt nyertek az Oaklandek. Ekkor már négyhengeres motorokkal gyártották őket, és 1916-ban megjelent a V8-as is. A húszas években már 35 ezres darabszám gördült le a szalagról évente, ám a népszerűségi sort ekkor is a Chevrolet nyitotta, és a Cadillac zárta. A rést az Oakland testvérmárkájával, az akkor kitalált Pontiac-kal kellett kitölteni. A világválságot és a háborút is túlélve a Pontiac megmaradt az amerikai álom megtestesítőjeként.

Az ötvenes évektől kezdve már a világ minden táján ismerték a márkát. V8-as izomautói között szerepelt a Trans-Am, valamint a GTO. 1968-ban eladási mutatói megközelítették az évi egymilliós szintet, ami abban az időben bődületesen nagy szám volt. Sajnos a sportos, benzinfaló autók irányába tolódott el a fejlesztés, ami napjainkra nem igazán lett kifizetődő. Pedig a tervezők rengeteg variációval megpróbálkoztak; volt a palettán terepjáró, Opel Kadett karosszériával futó családi autó, de még egyterű jármű is. A csődbe jutott márka tavaly döntött arról, hogy befejezi a gyártást. Természetesen a kereskedőkkel kötött szerződések lejáratát ki kellett várniuk, azonban ez október 31-én megtörtént. Rest in peace!