Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Egyelőre ingyenes
Németországban egyre többen kezdik belátni, hogy a villanyautók üzemeltetése nem is olyan rossz dolog. Bár még viszonylag kevés ilyen jármű szaladgál az ország útjain, a nagyobb energiaipari cégek már megkezdték a töltő-kutak tömeges kihelyezését.

A német gazdasági miniszter bejelentette, hogy tíz éven belül szeretnék, ha legalább egymillió villanyautót használna a német lakosság. Ennek érdekében már meg is kezdték a legfontosabb fejlesztéseket; több városban kiépítik az infrastruktúrát, ráadásul ezek nagyobb részét egyelőre ingyen használhatja a nagyközönség. A lakosok túlnyomó része is azt mondja, hogy néhány éven belül vásárolni fog villamos hajtású járművet, hiszen a mellette szóló érvek egyelőre megdönthetetlenek. Ilyen például az olcsóbb üzemeltetés, a környezetvédelem, valamint a fosszilis energiahordozóktól való függetlenség.

A német fővárosban, Berlinben például a budapesti ELMŰ-kúthoz hasonló, ingyenes töltési rendszert állított fel az egyik legnagyobb energetikai cég, ám egyelőre sajnálatos módon még nem igazán használta senki.
Egy másik megoldást egy bajor cég fejlesztett ki. Ennek lényege, hogy a berendezés méretét éppen akkorára csökkentették, hogy bármely villanyoszlopba beépíthető legyen. A cég egyik képviselője elmondta, hogy nagyjából 1300 eurós áron már több mint száz ilyen készüléket adtak el, mégpedig nagy sikerrel. Az EnWB, vagyis az egyik energetikai konszern, azon települések számára, melyek tőle veszik az energiát, egy töltőberendezést, valamint egy elektromos mopedet bocsát rendelkezésre. Így mindenki kipróbálhatja, milyen tisztább energiával közlekedni.

Weiburg városában is gyorsított ütemben halad a villamos töltő kutak rendszerének fejlesztése. Ezek lényegében a Németországban található legtisztább szerkezetek, hiszen a szolgáltatott áramot napelemek segítségével állítják elő. Egyelőre természetesen teljesen ingyenesek, és a közeljövőben biztosan nem tervezik a pénzért való tankolás bevezetését. Az üzemeltető terveiben szereplő tíz kút közül négy már teljesen üzemképes, és munkaidőben, nyolc órán át várja a tankolni vágyókat.

A később természetesen fizetőssé váló rendszerek egyik nagy előnye lehet, hogy nem az apró bedobásával, sőt nem is kártyás fizetéssel működnének, hanem a rendszám beütése után egy központi adatgyűjtőbe kerülne az elfogyasztott mennyiség, amit az adott hónap végén a cég kiszámlázna.