Úgy tűnik, jót tett a francia autógyárnak a japán Nissannal való fúzió. Egyre praktikusabb, és színvonalasabb járművek kerülnek ki fejlesztőcsapatuk kezei közül. A Twizy egy ultra kompakt, városi autónak készült, és ez lett a harmadik darabja a Renault Z.E. (nulla kibocsátás) programjának. Inkább négykerekű motorkerékpárra hasonlít, mintsem autóra. Méretei és jellemzői azonban inkább tipikus belvárosi közlekedési-, és munkaeszközzé teszik.
A jármű kétszemélyes ugyan, ám az ülések nem megszokott módon egymás mellett, hanem egymás mögött helyezkednek el. Méretei nagyban megkönnyítik a parkolást; a kocsi 2,32 méter hosszú, 1,191 méter széles, valamint 1,461 méter magas. A csomagtartó mérete egy igazi „shoppingoláshoz" elegendők csak, hiszen mindösszesen harmincegy literes. Futárok azonban kifejezetten jól használhatják a kisautót, hiszen a hátsó ülést lehajtva már ötvenöt literes csomagteret kapnak, ahova egy nagyobb bőrönd is befér.
A pöttöm jármű tömege mindössze 450 kilogramm, amiből az akkumulátorcsomag száz kilogrammot tesz ki. Manőverezhetősége kiváló, hiszen a fordulóköre csak 3,4 méter. Száguldozni is lehet vele, hiszen hetvenöt kilométert is megtehet óránként, ám a gyártó inkább szeretné lekorlátozni a végsebességet 45 km/h-nál, hiszen akkor moped autóként lehetne használni. Nem is beszélve arról, hogy így megnövekedhet az átlagosan száz kilométer megtételére alkalmas kisautó hatótávolsága.
A hajtásról egy huszonkét lóerős villanymotor gondoskodik, melynek forgatónyomatéka eléri az ötvenhét Newtonmétert. Az akkumulátorcsomag az autó alatt helyezkedik el, a feltöltéséről pedig egy 220V, 10A-es akkumulátortöltő gondoskodik. A teljes töltöttségi szint eléréséhez mindössze három órára van szükség.
A kisautó remekül boldogul majd a nagyvárosi közlekedésben, postai futároknak, pizza futároknak, valamint a munkába történő bejáráshoz ajánlott.