Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Szabad utat kapott a törvénytervezet
A magyar országgyűlés elfogadta azt a Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter által előterjesztett javaslatot, ami a megújuló energia közlekedés céljából történő felhasználásának előremozdításáról, és az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséről szól.

Az országgyűlés viszonylag egyhangúan, 284 igen, 15 nem és 42 tartózkodás mellett fogadta el a törvénytervezetet. A javaslat szerint 2010 december 5-től minden üzemanyag forgalmazónak hat százaléknyi bioüzemanyagot kell értékesítenie, ellenkező esetben januártól büntetést kell fizetnie.

A törvény megalkotását az Európai Unió követelményrendszere tette fontossá, ugyanis abban az szerepel, hogy Magyarország közlekedésben felhasznált energiamennyiségének részarányában a megújuló energiaforrásokból származó energiáknak el kell érnie a tíz százalékot, ráadásul ezt 2020-ig kell teljesítenünk. Éppen ezért kell minden üzemanyag forgalmazónak az általa forgalomba hozott üzemanyagokból és közlekedési célú energiatermékekből származó szén-dioxid kibocsátást hat százalékkal lecsökkenteni.

Természetesen választhatnak a forgalmazók, hogy egyedül, vagy közösen tesznek eleget a követelményeknek. Az ellenőrzést a vámhatóság végzi, a forgalmazóknak minden év március 31-ig adatot kell szolgáltatniuk az előző év teljesítését illetően. Aki ezt nem teszi, illetve nem sikerül neki értékesíteni a megfelelő mennyiségű bioüzemanyagot az büntetésre számíthat. A hiányzó energia mennyisége alapján harmincöt forint befizetésére lesz kötelezett megajoulonként.

Természetesen a bioetanol lehet az első számú bioüzemanyag, hiszen a legtöbb, megújuló energiaforrást használó jármű ezt használja fel energia előállítására. Az egyéb alternatívákból származó energia, mint például a szél-, illetve a napenergiából nyert elektromos áram még nem teljesítheti önállóan a hat százalékot, hiszen villanyautó még nem igazán található Magyarországon.

A törvénytervezet célja nem csak a szén-dioxid kibocsátás csökkentése, hanem egy kicsit az alternatív közlekedési megoldások kifejlesztésének kikényszerítése is.