Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Vasút korszerűsítés
A közeljövőben tervezett budapesti elővárosi vasútvonalak felújításával és a hozzájuk tartozó infrastruktúrák korszerűsítésével egyidejűleg felújítják a Szolnok-Budapest vasútvonalat is. A beruházások költségeinek nagyobb részét az Európai Unió strukturális alapjából fedezik.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője elmondta, hogy Budapest agglomerációjával kapcsolatos elővárosi és városi közösségi közlekedés szerepének növelése, valamint a szolgáltatások színvonalának emelése stratégiai fontosságú célnak minősül. Talán az egyik legfontosabb közlekedési forma ebben az esetben a vasút, éppen ezért az infrastruktúra fejlesztés szempontjából először a kötött pályás közlekedés korszerűsítése lehet a cél. Számítások ugyanis azt mutatják, hogy a jövőben akár harminc százalékkal is megnövekedhet ezen közlekedési forma igénybevétele, ám a növekedés egyik alappillére a közösségi közlekedés hatékony fejlesztése.

A szakember azt is elmondta, hogy nem csak a meglévő vonalak és az azt kiszolgáló létesítmények korszerűsítése az egyetlen feladat, hanem a ráhordási létesítmények, azaz a P+R, B+R parkolók fejlesztése és bővítése is kulcsfontosságú szempont.

Az elővárosi vasútvonalak fejlesztésének előkészítése már folyamatban van. Először az utasforgalmi létesítmények akadálymentes megközelítését készítik elő, s csak azután haladnak a ráhordás feltételeinek, valamint a mai igényeknek megfelelő infrastruktúra kialakítása felé. Az első, felújított vonal a Budapest (Kőbánya-Kispest)- Szolnok pályaszakasz lesz. Itt P+R parkolókat, buszfordulókat, taxiállomásokat, valamint kerékpártárolókat alakítanak ki, a meglévő utas tájékoztatási rendszereket kibővítik, valamint újakat szerelnek fel. Nagy gondot fordítanak a leginkább baleset veszélyes vasúti átjárók korszerűsítésére, több helyen is a szintbeli keresztezéseket külön szintűvé alakítják. Természetesen a tervezés keretein belül a műemlék és műtárgy jellegű épületek, valamint eszközök védelmét is felülvizsgálják.

Az előkészítés során először a kivitelezési terveket készítik elő, majd engedélyeztetési eljárásokat folytatnak. Készítenek környezetvédelmi hatástanulmányt, megszerzik az építési és környezetvédelmi engedélyeket. A tendertervek átadási határideje 2012 májusának vége. A beruházás előkészítése egyéb fejlesztési programokkal karöltve folyik, ezekre a Közlekedési Operatív Program keretein belül összesen mintegy 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek tizenöt százalékát hazai forrásból, a maradék nyolcvanötöt pedig az uniós strukturális alapokból fedezik.