Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Csak szép?
A Renault legújabb kiadású Twingója is megkapta a híres jelzőt, mégpedig a Gordini kiadásokon jellemző dupla fehér csíkot. A tradicionális máltai kék metál szín mellett megtalálhatjuk a gyöngyház feketét, vagy éppen a jég-fehér színt.

A francia autógyár immár hivatalosan is megerősítette, hogy modellválasztékának legapróbb tagja is megkapja a hírhedt duplacsíkot. A speciális kiadású autó az egyedi fényezés mellett gyémánt-hatású, tizenöt collos kerekeket is kapott. A cím nem csak az autó külső jegyeire utal, hanem az egyedi belső térre is. Az új sportülések, valamint a kevert bőr és szövet alapanyagokból készített kárpitok szintén fehér cérnával varrottak, és természetesen a Gordini logót sem hagyták ki belőlük. A kormányon is megjelent a dupla csík, szemben pedig egy hatalmas, fehér fordulatszámmérőn akadhat meg a szemünk. A műszeregység többi tagja a középkonzolon kapott helyet.

A jármű teljesítménye megosztja a véleményeket. A motorháztető alatt ugyanis egy 1,2 literes, turbófeltöltéses TCe erőforrás dolgozik, amely kereken száz lóerőt teljesít. Ezzel még nem is volna probléma, hiszen a kis karosszériához nem kell nagyobb erő, ráadásul gyakori használat mellett senki sem szeretne egy benzinfaló kétajtóst.
A Gordini feliratot eddig csak az adott típus csúcsváltozatai kaphatták meg, ám most egy dízelmotorral szerelt változat is viselheti a megtisztelő címet. A dízel aggregát csak nyolcvanöt lóerőt teljesít, ami jószerével egy teljesen átlagos, hétköznapi jármű meghajtásának mintapéldánya.

Akkor most mi a különleges benne? Az egyedi belső tér? Vagy éppen az, hogy sportos autót építünk kis motorral, és csak optikailag alázzuk meg a vetélytársakat? Ki tudja, talán ez a jövő. Kis fogyasztás, kis teljesítmény, környezetbarát technológia. A következő az elektromotoros Gordini lesz és csak hangszórókból áradó, erőteljes motorhanggal vagánykodhatunk a járgányt sasoló nőnemű egyedek előtt.

A viccet félre kell tennünk kicsit, hiszen az ára egyáltalán nem poén; az európai piacon a gyártó 14800 eurós összeget jelölt meg, ami azért elég borsos a kocsi tudásához mérten. Igaz, azért az alapverzióban már van MP3-as hifi, távolságtartó tempomat, valamint digitklíma is. A különleges cím tehát inkább a felszereltséget illeti meg, nem pedig az erőt. Pedig Gordini nem éppen szépészettel kereste kenyerét...