A 2011-es Honda CR-Z projektautó programban a japán cég hat, egymástól független tunert kért fel arra, hogy az IMA hibrid technológiát továbbfejlesztve készítsen el egy erős, ám ennek ellenére környezetbarát verziót. Ezzel a programmal a hibrid fejlesztés új irányvonalának lehetőségeinek nyitnak teret.
A Honda a járművek elkészülte után beszámolókat vár a cégektől, sőt egyenesen meghívta őket, hogy meséljék el tapasztalataikat, illetve a felmerült problémáikat a fejlesztéssel kapcsolatban. A cégek között szerepel többek között az Eibach, valamint a Bisimoto Engineering is. Ez utóbbi talán a leginkább említésre méltó változattal jelent meg a kiállításon.
A Bisimoto világszerte ismert japán cég, ami utcai, illetve versenyautókat épít. Ők azok, akik nem félnek a kihívásoktól, de még az ismeretlentől sem. Éppen ezért nem is igazán jelentett kivételes teljesítményt az 533 lóerős, turbófeltöltéses, hibrid hajtómű sem. Természetesen a bődületes erő ellenére sikerült megtartani a vezethetőséget, a megbízhatóságot, valamint a környezetbarát kibocsátást.
A motorban lényegében mindent kicseréltek, ami széria volt. Többek között ARP csavarokat, K&N szűrőket, Turbonetics feltöltőt, Torco olajakat és egyedi tervezésű fojtószelepet kapott. A váltásban a kéttárcsás tengelykapcsoló segít.
A karosszériát és a felfüggesztést is módosították. Hatpontos bukókeretet építettek bele, progresszív rugózású, menetesen állítható futóművet kapott, tizennyolc collos könnyűfém kerekeket és Falken 225/40-es gumikat szereltek fel rá, a megállásról pedig a Stoptech fékjei gondoskodnak.
Kívül egyedileg rétegezett burkolatot kapott a jármű, valamint szénszálas hátsószárnyat és rozsdamentes kipufogóvéget.
Az utastér is merőben megváltozott. Az L&T belső festése mellett a rikító színű kagylóülések, a hatpontos versenyövek, valamint az egyedi óracsoport teszi még feltűnőbbé a versenyautót. Gyönyörű, kék háttérvilágítás segíti az este is vezetni vágyókat, színével ébren tartva a sofőrt.
A többi cég által átalakított autó is rendkívül egyedire sikeredett, ki a felfüggesztést, ki a motorerőt, ki pedig a hibrid technológiát célozta meg fejlesztése középpontjának.
Azért egyre inkább azt vehetjük észre, hogy szépen beszivárog mindennapi életünkbe a hibrid, és lassacskán a tisztán alternatív technológia. Van, akinek ez tetszik, van, aki ódzkodik az újtól és inkább a régiben keres menedéket. Pedig a változás szele egyre erősebben fúj...