Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Mit tud még egy CR-Z
Úgy tűnik, sokaknak tetszik az új Honda CR-Z, hiszen a Las Vegas-i SEMA autószalonon tizenöt különböző cég alakította át saját stílusára a járművet. Ezek közül hatot hivatalosan is felkért a gyár, hogy fejlesztgessék járművüket.

A 2011-es Honda CR-Z projektautó programban a japán cég hat, egymástól független tunert kért fel arra, hogy az IMA hibrid technológiát továbbfejlesztve készítsen el egy erős, ám ennek ellenére környezetbarát verziót. Ezzel a programmal a hibrid fejlesztés új irányvonalának lehetőségeinek nyitnak teret.

A Honda a járművek elkészülte után beszámolókat vár a cégektől, sőt egyenesen meghívta őket, hogy meséljék el tapasztalataikat, illetve a felmerült problémáikat a fejlesztéssel kapcsolatban. A cégek között szerepel többek között az Eibach, valamint a Bisimoto Engineering is. Ez utóbbi talán a leginkább említésre méltó változattal jelent meg a kiállításon.

A Bisimoto világszerte ismert japán cég, ami utcai, illetve versenyautókat épít. Ők azok, akik nem félnek a kihívásoktól, de még az ismeretlentől sem. Éppen ezért nem is igazán jelentett kivételes teljesítményt az 533 lóerős, turbófeltöltéses, hibrid hajtómű sem. Természetesen a bődületes erő ellenére sikerült megtartani a vezethetőséget, a megbízhatóságot, valamint a környezetbarát kibocsátást.
A motorban lényegében mindent kicseréltek, ami széria volt. Többek között ARP csavarokat, K&N szűrőket, Turbonetics feltöltőt, Torco olajakat és egyedi tervezésű fojtószelepet kapott. A váltásban a kéttárcsás tengelykapcsoló segít.

A karosszériát és a felfüggesztést is módosították. Hatpontos bukókeretet építettek bele, progresszív rugózású, menetesen állítható futóművet kapott, tizennyolc collos könnyűfém kerekeket és Falken 225/40-es gumikat szereltek fel rá, a megállásról pedig a Stoptech fékjei gondoskodnak.
Kívül egyedileg rétegezett burkolatot kapott a jármű, valamint szénszálas hátsószárnyat és rozsdamentes kipufogóvéget.

Az utastér is merőben megváltozott. Az L&T belső festése mellett a rikító színű kagylóülések, a hatpontos versenyövek, valamint az egyedi óracsoport teszi még feltűnőbbé a versenyautót. Gyönyörű, kék háttérvilágítás segíti az este is vezetni vágyókat, színével ébren tartva a sofőrt.

A többi cég által átalakított autó is rendkívül egyedire sikeredett, ki a felfüggesztést, ki a motorerőt, ki pedig a hibrid technológiát célozta meg fejlesztése középpontjának.
Azért egyre inkább azt vehetjük észre, hogy szépen beszivárog mindennapi életünkbe a hibrid, és lassacskán a tisztán alternatív technológia. Van, akinek ez tetszik, van, aki ódzkodik az újtól és inkább a régiben keres menedéket. Pedig a változás szele egyre erősebben fúj...