Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Huza-vona
Az elektromos autók hatósugarának növelése érdekében a mérnökök mindent megtesznek, rengeteg megoldást kieszelnek. Persze az sem mindegy, hogy mennyi hely marad az utasoknak, illetve a poggyásznak.

Amerikában már sokan használnak elektromos járműveket, hiszen ott van kiépített infrastruktúra, a töltőállomások száma tehát megfelelő. Ráadásul a kontinens nagyobb része sík terület, tehát könnyedén kihasználható a gyártók által feltüntetett, egy töltéssel megtehető út teljes hossza. Sajnos a legújabb autók is egyelőre csak 160 kilométert képesek megtenni, így azok inkább csak városi használatra alkalmasak. Márpedig Amerika igazából a nagy távolságok országa, így valamit ki kellett találni, hogy a problémát töltés nélkül oldhassák meg.

Az Indiana államban található Wakerusa városkában Wil Cashen, az EMAV nevezetű cég alapítója forradalmian új ötlettel állt elő, mégpedig a PRU-val. EZ az egység nem más, mint egy kis utánfutó, amit egyszerűen egy vonóhoroggal húzhatunk magunk után. A tisztán elektromos vontatójármű tehát önmagában csak 160 kilométert képes megtenni, ám az utánfutójával több, mint ezret. Hogyan lehetséges ez? Szerintem már mindenki kitalálta. A vontatmány padlózatába ugyanis rengeteg akkumulátornak van hely, sőt, még egy nyolcszáz köbcentis dízelmotor is belefér a saját kis generátorával együtt. Persze azért a csomagoknak is marad hely a kis utánfutóba.

Az autónak tehát városi környezetben nincs szüksége segéd telepekre, hiszen a százhatvan kilométer nagy valószínűséggel éppen elég a napi munkába járáshoz, és az esetleges ügyintézéshez. A hosszabb utakra pedig csak fel kell csatolni a horogra a kis vontatmányt, és máris alkalmasak vagyunk a legcsekélyebb kibocsátás mellett legyőzni a kitűzött útszakaszt.

A szerkezetet egy kis Fiat 500-ashoz építették, így az utánfutóba épített hetven kilowattórás akkumulátorok segítségével megnövelhető a futásteljesítmény. Ha az akkupakk lemerül, bekapcsol a dízel generátor, ami ezer kilométer alatt beéri huszonkét liter gázolajjal.

A cég jelenleg egy intelligens utánfutón is dolgozik, amely már saját meghajtással is rendelkezik. A sebességét szenzorokkal lesz képes a vontatóhoz szinkronizálni, ráadásul a Google Earth-szel online csatlakozásban lesz, így képes lesz meghatározni a töltési ciklusokat a topográfiához viszonyítva. A rendszer így már kissé bonyolultnak hangzik, és az is. Egyetlen utánfutó ára tizenötezer dollárnál kezdődik. A cég mindezek mellett hasonló egységeket készít terepjárósoknak és tuning őrülteknek egyaránt.