Amerikában már sokan használnak elektromos járműveket, hiszen ott van kiépített infrastruktúra, a töltőállomások száma tehát megfelelő. Ráadásul a kontinens nagyobb része sík terület, tehát könnyedén kihasználható a gyártók által feltüntetett, egy töltéssel megtehető út teljes hossza. Sajnos a legújabb autók is egyelőre csak 160 kilométert képesek megtenni, így azok inkább csak városi használatra alkalmasak. Márpedig Amerika igazából a nagy távolságok országa, így valamit ki kellett találni, hogy a problémát töltés nélkül oldhassák meg.
Az Indiana államban található Wakerusa városkában Wil Cashen, az EMAV nevezetű cég alapítója forradalmian új ötlettel állt elő, mégpedig a PRU-val. EZ az egység nem más, mint egy kis utánfutó, amit egyszerűen egy vonóhoroggal húzhatunk magunk után. A tisztán elektromos vontatójármű tehát önmagában csak 160 kilométert képes megtenni, ám az utánfutójával több, mint ezret. Hogyan lehetséges ez? Szerintem már mindenki kitalálta. A vontatmány padlózatába ugyanis rengeteg akkumulátornak van hely, sőt, még egy nyolcszáz köbcentis dízelmotor is belefér a saját kis generátorával együtt. Persze azért a csomagoknak is marad hely a kis utánfutóba.
Az autónak tehát városi környezetben nincs szüksége segéd telepekre, hiszen a százhatvan kilométer nagy valószínűséggel éppen elég a napi munkába járáshoz, és az esetleges ügyintézéshez. A hosszabb utakra pedig csak fel kell csatolni a horogra a kis vontatmányt, és máris alkalmasak vagyunk a legcsekélyebb kibocsátás mellett legyőzni a kitűzött útszakaszt.
A szerkezetet egy kis Fiat 500-ashoz építették, így az utánfutóba épített hetven kilowattórás akkumulátorok segítségével megnövelhető a futásteljesítmény. Ha az akkupakk lemerül, bekapcsol a dízel generátor, ami ezer kilométer alatt beéri huszonkét liter gázolajjal.
A cég jelenleg egy intelligens utánfutón is dolgozik, amely már saját meghajtással is rendelkezik. A sebességét szenzorokkal lesz képes a vontatóhoz szinkronizálni, ráadásul a Google Earth-szel online csatlakozásban lesz, így képes lesz meghatározni a töltési ciklusokat a topográfiához viszonyítva. A rendszer így már kissé bonyolultnak hangzik, és az is. Egyetlen utánfutó ára tizenötezer dollárnál kezdődik. A cég mindezek mellett hasonló egységeket készít terepjárósoknak és tuning őrülteknek egyaránt.