Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
M-orgánum
A legnagyobb autóipari cégek milliárdokat költenek zöld technológiák kifejlesztésére. A tisztán elektromos autók és a hibridek a tervezésükbe fektetett hatalmas energiák miatt nagyon drágák. Vannak kisebb cégek, mint a Morgan, akik más elképzelések szerint dolgoznak.

A kézzel gyártott járművek egyik legkiválóbb képviselője a Morgan Motor Company. A gyárat 1909-ben alapították, és a ma ismeretes sportos, ám retro stílusban megépített gépjárművekkel ellentétben egészen 1953-ig háromkerekű járműveket készítettek. A kerékpárautónak is nevezett, elől kettő, hátul egy kerekű járművek eleinte kettő, majd később négy személyesek voltak. Hajtásukról általában egy egyhengeres, később vízhűtéses, ikerdugattyús, kéthengeres motorkerékpár motor, majd 1932-től egy négyhengeres, oldalszelepelt Ford motor gondoskodott.

Nagy népszerűségnek örvendett az angol közönség körében, ám 1952-ben befejezték a gyártását. Kis darabszámban gyártották őket, hiszen kézzel készültek. A cég 2007-ben egy év alatt 640 autót tudott elkészíteni. Most azonban üzletpolitikai okokból szeretnének visszatérni a háromkerekűekhez. El is készítettek egy prototípust, melyet mindenképpen szeretnének jövőre piacra dobni.
A háromkerekű karosszériája nagyon hasonlít egy második világháborús vadászgép kabinjához. A kasztni anyaga alumíniumötvözet, amit több helyen szegecsek díszítenek, éppen a korabeli repülőgépek mintájára.

A stílusjegyek rekonstruálása céljából a kerekeket is fűzött acélküllőkkel látták el, és természetesen feketére festették. A kabin is elég impozánsra sikeredett; bőr kárpitok és ülések, hatalmas, háromágú kormány, valamint szintén a vadászrepülőket idéző műszercsoport. A kapcsolók is a repülőgépek valamikori tartozékai voltak, sőt, az indítógombra „bomba kioldása" van ráírva. A szerkezet önmagába véve elég puritán, de valljuk be, nem is kell több egy ilyen járműnek. A fényesre polírozott karosszéria úgyis megkülönbözteti egy Velorextől.

A motor elől helyezkedik el, mégpedig egy vérbeli, 1800 köbcentis Harley Davidson „Visító Sas" blokk képében. Az erőforrás százegy lóerős teljesítménye egy Mazda által tervezett ötsebességes, manuális sebességváltóművön át kerül a hátsó kerékre. A motor kipufogórendszere az autó mindkét oldalán, szimmetrikusan helyezkedik el. A komplett jármű tömege fél tonna, éppen ezért a százas sprintet négy és fél másodperc alatt teljesíti. Végsebessége nagyjából 185 km/h körül mozog. De ki merne ekkora sebességgel közlekedni egy trike-kal?