A kézzel gyártott járművek egyik legkiválóbb képviselője a Morgan Motor Company. A gyárat 1909-ben alapították, és a ma ismeretes sportos, ám retro stílusban megépített gépjárművekkel ellentétben egészen 1953-ig háromkerekű járműveket készítettek. A kerékpárautónak is nevezett, elől kettő, hátul egy kerekű járművek eleinte kettő, majd később négy személyesek voltak. Hajtásukról általában egy egyhengeres, később vízhűtéses, ikerdugattyús, kéthengeres motorkerékpár motor, majd 1932-től egy négyhengeres, oldalszelepelt Ford motor gondoskodott.
Nagy népszerűségnek örvendett az angol közönség körében, ám 1952-ben befejezték a gyártását. Kis darabszámban gyártották őket, hiszen kézzel készültek. A cég 2007-ben egy év alatt 640 autót tudott elkészíteni. Most azonban üzletpolitikai okokból szeretnének visszatérni a háromkerekűekhez. El is készítettek egy prototípust, melyet mindenképpen szeretnének jövőre piacra dobni.
A háromkerekű karosszériája nagyon hasonlít egy második világháborús vadászgép kabinjához. A kasztni anyaga alumíniumötvözet, amit több helyen szegecsek díszítenek, éppen a korabeli repülőgépek mintájára.
A stílusjegyek rekonstruálása céljából a kerekeket is fűzött acélküllőkkel látták el, és természetesen feketére festették. A kabin is elég impozánsra sikeredett; bőr kárpitok és ülések, hatalmas, háromágú kormány, valamint szintén a vadászrepülőket idéző műszercsoport. A kapcsolók is a repülőgépek valamikori tartozékai voltak, sőt, az indítógombra „bomba kioldása" van ráírva. A szerkezet önmagába véve elég puritán, de valljuk be, nem is kell több egy ilyen járműnek. A fényesre polírozott karosszéria úgyis megkülönbözteti egy Velorextől.
A motor elől helyezkedik el, mégpedig egy vérbeli, 1800 köbcentis Harley Davidson „Visító Sas" blokk képében. Az erőforrás százegy lóerős teljesítménye egy Mazda által tervezett ötsebességes, manuális sebességváltóművön át kerül a hátsó kerékre. A motor kipufogórendszere az autó mindkét oldalán, szimmetrikusan helyezkedik el. A komplett jármű tömege fél tonna, éppen ezért a százas sprintet négy és fél másodperc alatt teljesíti. Végsebessége nagyjából 185 km/h körül mozog. De ki merne ekkora sebességgel közlekedni egy trike-kal?