Egyre több cég választja termékének előállításához az ázsiai országot. Kína rohamosan fejlődik, ám mint mindennek, ennek is ára van. A nagyvárosokban szinte már elviselhetetlen a légszennyezettség és az egyéb környezeti szennyezés. Az országnak tehát érdekévé vált, hogy támogasson minden olyan projektet, ami a megfelelő irányba vinné az ország gazdaságát. Rájöttek, hogy a zöld technológia nem is olyan rossz, ráadásul bevételt lehet belőle kovácsolni.
A német cég tehát a sárkányok országát szemelte ki áldozatul, és a helyi vállalatokkal közösen próbálnak elektromos járműveket piacra dobni. A SAIC Motor, valamint a FAW Group a németekkel közösen szeretne olyan járművet fejleszteni, ami tisztán elektromos üzemű, és tökéletesen megfelel a kínai piac igényeinek kielégítésére. A cél tehát az volna, hogy 2014 és 2018 között több mint tízezer darab elektromos járművet gyártsanak és értékesítsenek.
A Volkswagen nagyon jól tudja, hogy nem lehet olyan medencébe fejest ugrani, amelyet még éppen töltenek, így fokozatosan próbálja magát beszivárogtatni, és piaci részesedést szerezni. Első lépésként a terepjárója, a Touareg hibrid változatának segítségével veti meg a lábát az országban. A cég a mindent sorjában elvet vallja, így az elektromos járművek gyártása legkorábban csak 2013-ban kezdődhet el.
Első pillantásra úgy tűnhet, ezzel javarészt meg is oldódnak a káros anyag kibocsátási problémák, azt azonban ne feledjük, hogy az ország elektromos áram előállításra használt erőműveinek többsége még széntüzelésű, tehát a szén-dioxid kibocsátás nem csökken, legfeljebb a városok levegője, illetve a szálló por koncentrációja csökken valamelyest. A németek lépését talán inkább a piaci helyzetük megerősítése, mintsem a környezetvédelem támasztja alá. A kínai kormány ugyanis 1,7 millió forintnak megfelelő jüan támogatást ad azoknak, akik tisztán, vagy félig elektromos járművet vásárolnak. Ezt az ajánlatot pedig kár lenne kihagyni.