Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Irányváltás
A bajorok jó útra tértek. A benzinkutakat felfaló fogyasztással rendelkező BMW-k egyre inkább a tiszta, zöld járművekre hasonlítanak. Nyakra-főre mutatják be elektromos képzelgéseiket, és egyre nagyobb siker övezi őket. Most a nevenincs autóval hozakodnak elő.

A német autógyártó egy Öko-Sportautó szériagyártását tervezi. Ez a jármű azonban nem tisztán elektromos hajtású lesz. A Vision Efficient Dynamics által készített jármű nem új keletű, hiszen már bemutatkozott az IAA nemzetközi kiállításon is. Most azonban, a rajongók legnagyobb meglepetésére a BMW sorozatgyártásba küldi a sportos négykerekűt. A „Plug-In-Hybrid" technológiát alkalmazó jármű már 2013-ban a piacra kerülhet.

Az autót két, egyenként kilencvenöt lóerős elektromotor hajtja, valamint egy háromhengeres dízelmotor, amely egyelőre szintén kísérleti modell. Ez persze csak az európai modellben fedezhető fel, az amerikai, valamint az ázsiai kiadások benzines aggregáttal jönnek majd le a szalagról. A három hajtóegység összteljesítménye 328 lóerő, nyomatékuk pedig meghaladja a 800 Nm-t. A nyomatékelosztás mindkét tengely között végbe megy, vagyis az autó négy kerék meghajtású lesz.

A kilencvennyolc darab lítium-polimer akkumulátor cella a középalagútban van elrejtve, ez a mennyiségű tápforrás pedig ötven, tisztán elektromos kilométer megtételére teszi alkalmassá az autót. Természetesen a karosszéria nagyon áramvonalas és könnyű, hiszen szénszálas anyagokból készült, éppen ezért a nagy teljesítményű jármű száz kilométeren beéri 3,8 literrel. Hogy a sofőrök ne terhelhessék túl a jármű akkumulátorait, a cég mérnökei 250 km/h-nál leszabályozták a végsebességet. A beépített üzemanyagtank éppen ezért csak huszonöt litert képes elnyelni, ez a mennyiség viszont hétszáz kilométerre is elegendő lehet.

A jármű karosszériája nem éppen hajlításoktól mentes. Az oldalajtók a Mercedeshez hasonlóan felfelé nyílnak. A sárvédőkön rengeteg légbeömlő és kiömlő nyílás is található, valamint az áramvonalasság fokozására légterelőként szintén alkalmazták őket. Egyebet sajnos nem igazán lehet tudni róla, hiszen a szemet kápráztató matricázás a fontosabb részleteket is eltakarja, ráadásul még nevet sem kapott a négykerekű.

A kocsi ára alacsonyabb, mint hasonló jellegű társaié, hiszen 150 ezer euró alatt marad. Ezzel nagy piaci előnyre tehet szert a Mercedes-szel, vagy az Audi-val szemben. A bajor autógyár ugyanis azt vallja: a különlegesség nem az árban, hanem a technikában keresendő.