Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Ronda, de működik
Egyes emberek rettentően kitartóak. Fejlesztenek valamit, ám az mégsem úgy sikerül, ahogyan tervezték... Tovább fejlesztik hát, majd még tovább és még tovább. A kínai Chen Shungui végül elérte, hogy saját fejlesztésű elektromos járművén utazhasson.

Nyolc éven keresztül fejlesztette autóját a kínai férfi, mégpedig igazi, sufni-körülmények között. Az összeg, amit a két prototípusba invesztált, tizennégymillió forintra rúg. Ne gondoljuk, hogy versenyre kelhet egy gyári fejlesztésű elektromobillal, mármint ami a szépséget illeti, de a cél szentesíti az eszközt, úgyhogy nem számít az egyes CV érték. A teljesen szén-dioxid mentes jármű napelem cellákat használt az akkumulátorok töltésére, ám az első prototípus csak néhány kilométert volt képes megtenni, azt is csak napos időben. Átlagosan negyvenöt kilométeres sebességgel tudott mindez alatt közlekedni.

Röviddel ezután Shungui úr elkészítette a második prototípust. Éppen a rövid hatótávolság miatt beépített egy „távolság-hosszabbítót", mégpedig akkumulátor formájában. Természetesen a napelem cellák az autó tetején, valamint a motorháztetőn megmaradtak, hiszen ennyivel is többet képes megtenni az autó. Ezzel a megoldással már hatvan kilométeres sebességgel döngethetett végig Jingjiang utcáin, sőt a települést meg is kerülhette, hiszen az egyetlen töltéssel megtehető kilométerek száma negyvenre emelkedett. Igaz, a felhős ég még mindig befolyásolta a futásteljesítményt, de már sokkal kevésbé.

A tesztek után a kínai férfinek újabb ötlete támadt; mi volna, ha még több akkumulátort építene be az autóba? Ezt is ki kellett próbálnia...
Most ott tart, hogy a teljes kisülésig megtehető távolság 240 kilométer, ráadásul, ha süt a nap, akkor ez tovább növelhető. Shungui úr éppen egy harmadik prototípuson dolgozik, amely már jobban fog hasonlítani egy autóhoz, és a légellenállási értékei is sokkal kielégítőbbek lesznek. Állítása szerint a harmadik prototípusra már sokkal kevesebb időt kell számolni, mint az elsőre, hiszen a technika már megvan, csak be kell építeni.

Éppen az ilyen fejlesztések viszik előre a világot, és mint látható, kisember is képes, ha nem is égbekiáltóan nagy lépéssel, de néhány centiméterrel tenni a környezetéért.