Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kék érzés
A Volkswagen bemutatta legújabb fejlesztésű modelljét, a Golf blue-e-motion-t. Több képet is közzé tettek, melyek szinte teljes egészében felfedik az autó technikáját. A németek már nagyon várják a 2014-es megjelenést.

Európa talán legnagyobb darabszámban elkelt népautó sorozatának egyik ékköve lehet az új Golf. A mérnökök azt gondolták, megérett a technika arra, hogy egy teljesen elektromos hajtású járművet készítsenek. Ezért a motorháztető alá egy igazi visító gépet, vagyis egy 115 lóerős villanymotort tettek, melynek maximális nyomatéka 270 Nm. Az ötajtós járműben egészen pontosan folyamatos hatvankilenc lóerős kimenő teljesítmény áll rendelkezésre az első kerekek forgatásának céljából.

A lítium-ionos akkumulátor csomag 26,5 kWh-ás kapacitással rendelkezik, és az így megtehető kilométerek száma eléri a százötvenet. A Volkswagen mérnökei azonban azt állítják, hogy a megjelenéskor már valószínűleg nagyobb hatótávolsággal fog rendelkezni a Golf. A jármű lényegében teljesíti a mai kor igényeit, hiszen végsebessége 135 km/h, és a százas tempót 11,8 másodperc alatt éri el.

Az utastérben egy teljesen új fejlesztésű műszeregység található, amely a megtehető távolság meghosszabbítására alkalmas műszerekkel van ellátva, vagyis a vezetőknek segít a megfelelő vezetési stílus elérésében. A tradicionális sebességmérőt száműzték az egységről, helyére pedig egy teljesítménymérőt ültettek. Ez a műszer segít abban, hogy a sofőr maximalizálhassa az autó hatótávolságát. Hívhatjuk ökonométernek is, hiszen a benzines autókba szintén szereltek hasonló műszereket, melyek a szívócső vákuumot mérték a mindenkori terhelés függvényében.

Az új, elektronikus jármű részeként mutathatnánk be a mozgási energia visszanyerő rendszert is, amelyet ráadásul a vezető tud szabályozni. Ezt a kormányváltón, illetve a sebességváltó kar megfelelő helyzetbe húzásával teheti meg. Négy funkció közül választhat, „D"-től egészen „D3"-ig. A legalacsonyabb „D" fokozatban az autó normális ütemben lassul, attól kezdve, hogy a vezető levette a lábát a gázpedálról. A legmagasabb fokozatban (D3) a jármű motorfék üzemben intenzív lassulásba kezd, és a lehető legtöbb energiát termeli vissza az akkumulátorba.

Három vezetési stílus közül választhatunk: normál, komfortos és „range+", vagyis több megtehető kilométer. Normál módban az autó maximális teljesítménye is elérhető, a vezetés a teljesen megszokott határok között mozog. Range+ üzemmódban azonban a teljesítmény visszakorlátozódik a már említett 69 lóerőre, így nem engedi a sofőrnek, hogy hirtelen nagyobb energiákat szedjen ki az akkumulátorokból, így tolva ki az egy töltéssel megtehető kilométerek számát.