Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A csehek nagy sikere
Nemzetközi sikereinek örülhet a Skoda, hiszen az idei évben IRC sorozatban kupagyőztes lett mind egyénileg, mind a gyártók között. Ezen alkalomból szeretnék kiadni az IRC dizájnnal ellátott, limitált szériás Fabia RS-t.

Az idei IRC (International Rally Championship) sorozat legnagyobb sikerét a cseh Skoda könyvelheti el magának. Juho Hanninen, a gyári csapat egyik pilótája egyéni világbajnoki címet szerzett a Skoda Fabia S2000-el, míg csapattársa, Jan Kopecky közvetlenül utána, a második helyen ért célba. Ezzel a sikerrel a Skoda a gyártók között is hatalmas fölénnyel nyert világbajnoki címet.

Ezen felbuzdulva a gyár vezetősége úgy döntött, a siker jegyében egy limitált szériás Skoda Fabia RS-t készítenek. Az autó megkapja IRC-s testvére külső jegyeit, vagyis a zöld, fehér, piros dizájnt, valamint a díszítő matricákat. A fehérre festett könnyűfém kerekek is nagyon sokat dobnak a járművön, mögöttük a pirosra festett féknyergek már mindent elárulnak.
Természetesen lesznek különbségek a két autó között, hiszen például a sárvédők és a futómű nincsen kiszélesítve, a motortetőn lévő légbeömlőket, valamint a hátsó szárnyat sem kapja meg az RS. De minek túlcifrázni az egészet? Egy mindennapos használatban lévő autónak nem is kell ennél több.

Az S200-ben dübörgő kétliteres szívó motor maximális teljesítménye 270 lóerő és 250 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik. Az RS-t is jól megtekerték, hiszen az 1,4 literes, négyhengerees, turbófeltöltéses TFSI erőforrás kereken 180 lóerőt teljesít, és 250 Nm-rel tekeri a gumikat. Az erőt egy hétsebességes DSG sebességváltóművön keresztül viszik le a kerekekre. Az RS így 7,3 másodperc alatt képes elérni a százas tempót, ami már egy régebbi Octavia RS szint. A különbség a motorban rejlik, hiszen az Octavia RS-ben 1,8 literes erőforrás lakozik.

A gyártó összesen kétszáz darabos szériát tervez kiadni a kezei közül, de áráról és az egyéb lehetőségekről egyelőre nem tett említést.