Az idei IRC (International Rally Championship) sorozat legnagyobb sikerét a cseh Skoda könyvelheti el magának. Juho Hanninen, a gyári csapat egyik pilótája egyéni világbajnoki címet szerzett a Skoda Fabia S2000-el, míg csapattársa, Jan Kopecky közvetlenül utána, a második helyen ért célba. Ezzel a sikerrel a Skoda a gyártók között is hatalmas fölénnyel nyert világbajnoki címet.
Ezen felbuzdulva a gyár vezetősége úgy döntött, a siker jegyében egy limitált szériás Skoda Fabia RS-t készítenek. Az autó megkapja IRC-s testvére külső jegyeit, vagyis a zöld, fehér, piros dizájnt, valamint a díszítő matricákat. A fehérre festett könnyűfém kerekek is nagyon sokat dobnak a járművön, mögöttük a pirosra festett féknyergek már mindent elárulnak.
Természetesen lesznek különbségek a két autó között, hiszen például a sárvédők és a futómű nincsen kiszélesítve, a motortetőn lévő légbeömlőket, valamint a hátsó szárnyat sem kapja meg az RS. De minek túlcifrázni az egészet? Egy mindennapos használatban lévő autónak nem is kell ennél több.
Az S200-ben dübörgő kétliteres szívó motor maximális teljesítménye 270 lóerő és 250 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkezik. Az RS-t is jól megtekerték, hiszen az 1,4 literes, négyhengerees, turbófeltöltéses TFSI erőforrás kereken 180 lóerőt teljesít, és 250 Nm-rel tekeri a gumikat. Az erőt egy hétsebességes DSG sebességváltóművön keresztül viszik le a kerekekre. Az RS így 7,3 másodperc alatt képes elérni a százas tempót, ami már egy régebbi Octavia RS szint. A különbség a motorban rejlik, hiszen az Octavia RS-ben 1,8 literes erőforrás lakozik.
A gyártó összesen kétszáz darabos szériát tervez kiadni a kezei közül, de áráról és az egyéb lehetőségekről egyelőre nem tett említést.