Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ilyet is tudnak
Az Audi mostanában nagyon aktív. Legyen szó hagyományos, szénhidrogén hajtású, csúcsteljesítményű, vagy elektromos hajtású járművekről. Most az utóbbiról mutattak be néhány képet, sőt videót is.

Már futás közben is láthatjuk a német gyártó legújabb fejlesztésű járművét, az A1 e-tron-t. A kis kompakt már a város utcáit rója, ám egyelőre csak tesztelés gyanánt, hiszen a gyártásról, illetve a piacra kerülés időpontjáról a cég nem ad ki információt. Jövőre már húsz ilyen autó fog Németország szerte közlekedni a tesztüzem céljából.

A járműbe egy százkét lóerő csúcsteljesítményű villanymotort építettek, amely folyamatos teljesítménye hatvanegy lóerő. Nyomaték maximuma 270 Nm-nél teljesül be, ám folyamatosan is 150 Nm áll rendelkezésünkre. A villanymotor hajtásáról egy kisebb méretű, 12 kWh-ás akkumulátorcsomag gondoskodik, amelyet a hátsó padlólemez, valamint a csomagtartó alatt helyeztek el.

Az egy töltéssel megtehető távolság nem túl nagy, mindössze ötven kilométer körül mozog. Az Audi mérnökei azonban azt mondják, hogy a felmérések szerint a napi munkába járáshoz az emberek nyolcvan százaléka nem tesz meg ennél nagyobb távolságot. Természetesen azért azokra is gondoltak, akik már messzebbre szeretnének vele menni. A járműbe ugyanis egy hatósugár növelő rendszert is beépítettek, ami nem más, mint egy egyhengeres motor. Így a tulajdonos már kétszázötven kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel.

A húsz lóerős kismotor miatt a jármű 1,9 liter üzemanyagot fogyaszt el száz kilométerenként, és szén-dioxid kibocsátása 45 g/km. Maximális sebessége eléri a 130 km/h-t, a százas sprinthez pedig 10,2 másodpercre van szüksége.

Persze mindenki elgondolkodhat rajta, hogy mennyi értelme van egy olyan autónak, amelynek fogyasztása nagyjából fele egy mai, korszerű, dízel járműnek. Hiszen ha két literrel fogyaszt többet a kocsink, az nagyjából hétszáz forint megtakarítás száz kilométerenként, vagyis hétszázezer forint lenne százezer kilométerenként. Amennyivel valószínűleg az e-tron többe fog kerülni, azt legalább háromszázezer kilométer futással lehetne nullszaldóssá tenni. Az pedig hosszú idő, ráadásul egy dízellel akár ezer kilométert is mehetünk egy huzamban, a hibridet pedig tölteni kell 250 kilométerenként. Vajon akkor miért éri meg?