A hideg napokon jóval korábban kell felkelnünk, hogy letakarítsuk autónkat, ráadásul a lefagyott ablaktörlő és a bejegesedett zárak is megkeseríthetik a reggelt. Fűtött ablaktörlő, illetve zár jégoldó már régóta létezik, de páramentes szélvédő?! Létezik néhány vegyszer, amivel megelőzhető a párásodás, hiszen vízlepergető hatásuknak köszönhetően a cseppek nem képesek megmaradni az üvegfelületen, és éppen ezért nagyobb cseppekké alakulnak, majd lecsorognak az ablakon.
A német cég teljesen más technológiát alkalmaz a legújabb, szinte teljesen jég-, és páramentes szélvédőinél. A fűthető üvegekkel ellentétben sokkal egyszerűbb technológiai megoldással rukkoltak elő. Az első szélvédő felületére egy rettentően vékony, és speciális eljárással készült ón-oxid réteget visznek fel, amely megakadályozza, hogy az üveg és a tőle néhány milliméterre lévő légréteg lehűljön, valamint megakadályozza az éjszakai kisugárzást, így az üveg felülete lényegesen magasabb hőmérsékletű marad, mint átlagos esetben. A gyár mérnökei -18 Celsius fokig garantálják a működést, ami ezért Európa legtöbb országában egyelőre nem túl gyakori hőmérséklet.
Azért a jó tulajdonságok mellé társul egy pár probléma is. Például az, hogy a GPS vevők, valamint a mobiltelefonok a fémréteg miatt kissé le lesznek árnyékolva, ami a biztonságos vétel szempontjából nem túl szerencsés. Persze a németek bíznak a sikerben, bár még nem tették közzé, mikor kezdhetik meg a gyártást. A fejlesztések továbbra is folynak, ám a cég vezetősége azt szeretné, hogy két éven belül minden, újonnan gyártott autójukba ilyen rendszerű szélvédő kerüljön.
Nagy előrelépést jelentene, ha a termék valóban beválna, ám nagy fejtörést okozhatna a szélvédőjavítók körében, hiszen új technológiát kellene elsajátítaniuk, valamint új anyagokkal kellene dolgozniuk. Azért nyugtával dicsérjük a napot...