Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
PárΆtlan
Lassan itt a tél, jönnek a hideg, jeges, párás napok. Az autósok egyik rémálma ez, hiszen az ablakról a jeget le kell kaparni, az éjszaka leesett havat pedig el kell takarítani. A Volkswagen a párás, fagyos szélvédőre is talált megoldást.

A hideg napokon jóval korábban kell felkelnünk, hogy letakarítsuk autónkat, ráadásul a lefagyott ablaktörlő és a bejegesedett zárak is megkeseríthetik a reggelt. Fűtött ablaktörlő, illetve zár jégoldó már régóta létezik, de páramentes szélvédő?! Létezik néhány vegyszer, amivel megelőzhető a párásodás, hiszen vízlepergető hatásuknak köszönhetően a cseppek nem képesek megmaradni az üvegfelületen, és éppen ezért nagyobb cseppekké alakulnak, majd lecsorognak az ablakon.

A német cég teljesen más technológiát alkalmaz a legújabb, szinte teljesen jég-, és páramentes szélvédőinél. A fűthető üvegekkel ellentétben sokkal egyszerűbb technológiai megoldással rukkoltak elő. Az első szélvédő felületére egy rettentően vékony, és speciális eljárással készült ón-oxid réteget visznek fel, amely megakadályozza, hogy az üveg és a tőle néhány milliméterre lévő légréteg lehűljön, valamint megakadályozza az éjszakai kisugárzást, így az üveg felülete lényegesen magasabb hőmérsékletű marad, mint átlagos esetben. A gyár mérnökei -18 Celsius fokig garantálják a működést, ami ezért Európa legtöbb országában egyelőre nem túl gyakori hőmérséklet.

Azért a jó tulajdonságok mellé társul egy pár probléma is. Például az, hogy a GPS vevők, valamint a mobiltelefonok a fémréteg miatt kissé le lesznek árnyékolva, ami a biztonságos vétel szempontjából nem túl szerencsés. Persze a németek bíznak a sikerben, bár még nem tették közzé, mikor kezdhetik meg a gyártást. A fejlesztések továbbra is folynak, ám a cég vezetősége azt szeretné, hogy két éven belül minden, újonnan gyártott autójukba ilyen rendszerű szélvédő kerüljön.

Nagy előrelépést jelentene, ha a termék valóban beválna, ám nagy fejtörést okozhatna a szélvédőjavítók körében, hiszen új technológiát kellene elsajátítaniuk, valamint új anyagokkal kellene dolgozniuk. Azért nyugtával dicsérjük a napot...