Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Allard J2X Mk II
A huszonegyedik század lassan teljesen a retro évszázadává válik. Trapézszárú nadrág, hatvanas évek felturbózott zenéi, régi szabású autók. A V8-as korszak még korántsem ért véget, sőt az Allard J2X felélesztésével tovább dicsőül.

Sydney Allard 1936-tól 1964-ig gyártott autókat. A kínálatban csak különleges járművek szerepeltek, hiszen a tervező kiváltképp szeretett versenyezni. Voltak köztük hegyi felfutók, gyorsasági autók, egyéb versenyautók és több dragster is. A kocsik többször szerepeltek híres futamokon, például Le Mans-ban, Silverstone-ban, Pebble Beach-en, és számtalan európai, valamint észak-amerikai pályán.

A legendás J2X egy limitált szériás roadster volt. Összesen nyolcvanhárom darab készült belőle 1951 és 1954 között, és talán ezek voltak az Allard kollekció legtökéletesebb versenyautói. A gyártó ugyanis sohasem készített saját motort, mindig külső gyártótól vásárolt. Legtöbbször ameriai V8-asokat épített be a karosszériába, többek közt Ford-Mercury, Cadillac és Chrysler erőforrásokat. A hajtásláncban pedig deDion differenciálműveket alkalmazott.

Többen is emelték Allard imázsát a híresebb emberek közül; Curtis LeMAy tábornok, Carroll Shelby, Masten Gregory, valamint Steve McQueen.

Most az Egyesült Királyságban székelő cég, a Premium Classic Cars kanadai gyártással újraindította a J2X szériát. Ugyanúgy, mint az eredetiben, ebben is nyolchengeres motor fog dolgozni. A gyártó egy General Motors készítette, RAM Jet V8-ast ültet az autóba, amely 355 lóerős teljesítményével és 542 Nm-es forgatónyomatékával igazi élményautóvá teheti az Mk II-es Allardot.

A retró külső senkit se tévesszen meg, hiszen a köntös alatt a legmodernebb technika lakozik. Már a HEMI motor is csúcskategóriás, nem beszélve az egyedi tervezésű futóműről, valamint a hatalmas fékekkel körülvett differenciálműről. A sebességváltómű a Cadillac XLR-ből lehet ismerős, a műszerfal viszont ezekkel ellentétben a letisztult formavilágot és a régi időket képviseli.

A jármű az elmúlt hétvégén mutatkozott be a nagyközönségnek a Birmingham-i Klasszikus Motor Show-n. Egyelőre még sok részlet ismeretlen, de azt már tudni lehet, hogy az ára 112 ezer euró környékén mozog majd.