A V12-es erőforrás mindig is a cég kedvence volt, hiszen kezdetben traktorokat gyártottak, nem pedig szuper sportkocsikat. A Ferrari hatására kezdtek ebbe az irányba terjeszkedni, próbálkozásaikat pedig siker koronázta. Most ismét fejlesztettek egy kicsit nagyteljesítményű aggregátjukon.
Az Aventador ugyan még csak pletyka, ám a benne dolgozó motor már közel sem az. A hengerűrtartalmát tekintve hat és fél literes erőforrás tehát tizenkét hengerrel rendelkezik. Teljesítménye maximumát 8250-es percenkénti fordulatszámon éri el, egészen pontosan hétszáz lóerőt. Nyomatéka valamivel kevesebb, 690 Nm, ezt 5500-as fordulaton adja le. A V12-es erőforrás fejlesztését a Lamborghini Sant'Agata Bolognese fejlesztőintézetének köszönheti.
A motor hatvan fokos hengerszöggel készült, 665 mm magas, 848 mm széles, valamint 784 mm hosszú. Hengerfurat átmérője 95 mm, lökete pedig 76,5 mm, ami igazán rövid löketű, pörgős motorrá teszi. A nitridálással keményített főtengely mindösszesen csak 24,6 kilogrammot nyom, amíg az erőforrás teljes tömege eléri a 234 kg-ot. A tizenkét hengeres erőmű két kipufogódobbal rendelkezik, amelyek csillapítanak valamelyest a rémisztő hangzavaron, valamint felelősek a megszokott, erőteljes Lamborghini „kórusért".
A motor mellett a sebességváltó is teljesen új fejlesztésű. Az ISR, vagyis Independent Shifting Rods (Független Kapcsoló Rudak) névre keresztelt, hét sebességes szimpla tengelykapcsolós nyomatékváltó lehetővé teszi a kifejezetten rövid váltási időket. Érdekesség, hogy visszatértek az egytárcsás tengelykapcsolóhoz, aminek az az oka, hogy jóval könnyebb, mint duplatárcsás társa.
A független kapcsoló rudak hasonlóképp működnek, mint a dupla kuplung, hiszen amíg az egyik rúd szétkapcsolja az éppen használatban lévő fokozatot, egy másik rúd már kapcsolja is össze a következőt.
A súlycsökkentést a gyártó igencsak komolyan vette, hiszen az új fejlesztésű váltómű mindössze hetven kilogrammot nyom. A sebességváltó három féle vezetési móddal párosul: a Strada, a Sport, valamint a Corsa jelent választási lehetőséget a sofőr számára. Az utóbbi a legvadabb; ilyenkor a vezérlőegység a motor teljes erőtartalékát rendelkezésre bocsátja, és már az indulásnál rajtprogrammal teszi még élvezetesebbé a gyorsulást.