Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Még tart a P+R fejlesztés
Nemrégiben beszámoltunk a Szolnok-Budapest vasútvonalat érintő fejlesztésekről. A közbenső állomásokon is folyamatosan folynak a fejlesztések, mármint ami a parkolóhelyeket illeti. Sülysáp, Tápiószecső és Albertirsa településeken ugyanis újabb 181 db P+R és 60 db B+R parkoló kerül kialakításra.

A Budapesti Közlekedési Szövetség, a Magyar Államvasutak, valamint a három Pest megyei önkormányzat összefogásával az év végéig elkészülhetnek a vasútállomás közvetlen közelében létesítendő, bárki által igénybe vehető jármű-, illetve kerékpár parkolók. A biztonságos őrzés érdekében kamerákkal vannak felszerelve, és az ingyenes használat miatt tovább erősíthetik a közösségi közlekedés pozícióját az egyéni közlekedéssel szemben -írja a magyar közlekedés.

Jó megoldás lehet, hiszen csökkenhet a Budapestre érkező gépkocsik száma abban az esetben, ha a parkolóknak köszönhetően még többen ülnek át az elővárosi szerelvényekbe. A közlekedési szokásokat ezzel egyidejűleg szeretnék tehát megváltoztatni, ám ezt csak folyamatos fejlesztésekkel, a vasúti szolgáltatások színvonalának emelésével, a kényelmes, gyors utazás feltételeinek megteremtésével és az utasok megnyerésével érhetik el.

A fejlesztésekkel egyidejűleg rendeződik az állomások környezete is, hiszen a kamerákkal megfigyelt, gyalogos kapcsolatot biztosító, közvilágítással kiépített parkolóhelyek mellett több mint ezernégyszáz négyzetméternyi zöldterület is kialakításra kerül. A fejlesztéseket a három önkormányzaton és a két vállalaton kívül az Európai Unió is támogatja. A parkolóhely kialakítás, valamint a környezetgondozás a Közép-Magyarországi Operatív Program keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával és finanszírozásával valósulhat meg. A tíz százalékos önrészt az önkormányzatok valósíthatják meg, a maradék kilencven százalék pedig vissza nem térítendő állami támogatás. A beruházás részeként kialakított parkolóhelyek fenntartását tíz éves időtartamra az önkormányzatok vállalták. Az idén már be is fejeződő létesítés összértéke mintegy 160 millió forint.

A BKSZ, a MÁV, valamint tizenhárom Pest megyei önkormányzat összefogásával három, fő vasútvonal mentén eddig már 834 parkolóhelyet, valamint 540 kerékpártárolót alakítottak ki.