Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nagyobb ménes kell
A Renault már ontja az elektromos járműveket. Sőt, egy újabb fejlesztésük is napvilágot látott. A Zoe koncepcióautó alapjaira épülő kisautót már 2013 előtt piacra szeretnék dobni.

A franciák nincsenek megelégedve az elektromos járművek teljesítményével. Igaz, átlagosan 160 kilométert képesek megtenni, ám ez is inkább csak a városi használatra alkalmas. Oda pedig nem kell ekkora megtehető távolság. Ráadásul a nagy távok megtételét a harmatos kis villanymotorok árán érik el. Építenek tehát egy jóval erősebbet, amivel már jól lehet közlekedni, és ha hiszik, ha nem, az új akkumulátoroknak köszönhetően ez is képes lesz a 160 kilométer megtételére egyetlen töltéssel.

Az elektromos hajtásláncot természetesen a testvérmodell, a Nissan Leaf szolgáltatja majd, azzal a különbséggel, hogy nagyobb kimeneti teljesítménnyel rendelkezik majd. Egészen pontosan a villanymotor 136 lóerős teljesítményt szolgáltat majd, nyomatéka pedig 270 Nm körül mozog. A ma gyártott, kis hengerűrtartalmú, feltöltött erőforrásokkal simán versenyre kel, sőt talán még le is pipálja azokat.

A Renault EV fejlesztő programigazgató helyettese elmondta, hogy a francia autógyár elsősorban a Zoe-t fogja gyártani. Ezt egy nyolcvan lóerős, 222 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor fogja hajtani, és teljesíteni fogja a 160 km-es limitet. Az erősebbik változatot majd csak 2013-ban fogják piacra dobni, ugyanis még mindig fejlesztik a megfelelő akkumulátor technikát. Ráadásul egyelőre keresik a pénztárca kímélő megoldásokat, melyek az elektromos autók árait tekintve nem éppen utolsó szempontok.

A közvélemény kutatások szerint többen nincsenek megelégedve az elektromos járművek teljesítményével és futásteljesítményével. Az erősebb járművek kisebb távolságokat képesek megtenni, mint a gyengébbek. Először is azt kellene tisztázni, mire akarjuk használni a járműveket; mindennapos, városi használatra, vagy inkább nagyobb távolságok megtételére. A városi járműveknek ugyanis bőséggel elegendő a száz lóerő alatti teljesítmény, és kisebb hatótávolság is, hiszen az emberek kilencven százaléka nem megy nyolcvan kilométernél többet egy nap. Az új fejlesztésű akkumulátorokkal pedig nagyobb távolságok tehetőek meg, ám mivel az országok többségében 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, ere a célra sem kell hatalmas teljesítményű autókat készíteni.

Egyszer talán majd belátjuk, hogy a nagyteljesítményű járművek a versenypályákra valók, nem pedig a közutakra. Aki pedig minden áron száguldani akar, az a versenypályán tegye.


A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.