Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Bajorok két keréken
A bajorok nagy büszkesége, a BMW nem csak négykerekűiről híres; már régóta gyártanak motorkerékpárokat is. Természetesen inkább a túrázás felé fordultak, és nagyobb hengerűrtartalmú kétkerekűeket készítenek. Persze volt egy kis tévelygés a robogók terén, sőt, úgy tűnik nem is kicsi. Bemutatták a BMW Concept C-t.

A nemrégiben közölt képeken egy vérbeli nagytestű robogót láthatunk, méghozzá érdekes külsővel. A futurisztikus tanulmány azt jelzi, hogy a bajor gyártó igazán sikeres lehet a nagytestű robogók piacán is. A „C" betű az angol Commuter, azaz ingázó szóból származik. Azért is találó a név, mert a fejlesztők szerint a nagyvárosi rengetegben egyre többen fognak kétkerekűre pattanni a gyorsabb közlekedés érdekében.

A robogó minden földi jóval fel van szerelve. Van rajta LCD kijelző, amely a motorra vonatkozó információkon kívül navigációt is mutat, valamint a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerák képét is megjeleníti. A kétszínű gumik érdekfeszítő látványt kölcsönöznek a motornak. Formavilága nagyban tükrözi a BMW vonalat, erőteljes, sok a törés, a színek pedig szolidak, ám mégis a néhány kék csík agresszívvé változtatja az összképet. A motor LED-es fényszórókat is kapott, a határozott külsejű szélvédő pedig állítható.

A jármű technikailag szintén tartalmaz érdekességeket; a hátsókerék felfüggesztés ugyanis a BMW motorokon megszokott egy oldali villával van megoldva, a rugózás pedig a terep kerékpárokon jól ismert vízszintes helyzetű központi rugóstaggal (monolever) készült. A megállításról elől és hátul egyaránt hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. A soros, kéthengeres motor egy CVT váltóművön keresztül hajtja a hátsó kereket, ám a BMW már az elektromos meghajtást fontolgatja.

Jövő évben két darab, prémium kategóriás robogó piacra dobását tervezi a bajor cég, ám ezek nagy valószínűséggel még belső égésű motorral lesznek meghajtva. Az szinte biztos, hogy a Commuter megjelenésével új irányvonalat indítanak a nagytestű robogók piacán, az azonban kérdéses, hogy a koncepción megjelentetett személyiségjegyekből mennyit fognak átültetni az utcai variánsba.