Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Egy igazi sikertörténet
Egyre inkább kirajzolódnak az elektromos autók előnyei és hátrányai. A fejlesztéseknek köszönhetően azonban egyre kevesebb a hátrány, ezt már mind többen bebizonyítják. Egy angol csapat például huszonhatezer kilométert tett meg gond nélkül.

A londoni Imperial College mérnökhallgatói és mérnökei által kifejlesztett jármű, az SRZero nagyon megbízható autónak bizonyult; az egész Amerikát átszelő autópályán sikerült vele megtenni huszonhatezer kilométert gond nélkül. Egészen Alaszkától, vagyis az északi sarkkör mellől indultak, majd Argentína déli városáig Ushuaáig hajtottak el vele. A kocsi tehát ki lett próbálva a legszélsőségesebb körülmények között is, és elmondhatjuk; tökéletesen bírta a strapát.

Először a tervek között egy nyolcvan napos utazás szerepelt, amely megkerülte volna a Földet, ám elgondolásaik változtak, hiszen még a fejlettebb országokban is nehéz volt feltöltésre alkalmas helyeket találni. Így a tizennégy országot átszelő, hetven napos úton számtalan kihívással kellett szembesülni a mérnököknek. A sajtótájékoztatón elmondták, azért építették a járművet, hogy bemutassák a világnak, az elektromos jármű is van olyan jó, mint egy hagyományos. A csapat szóvivője szerint arra akarják ösztönözni az embereket, hogy tanuljanak mérnöknek, és valósítsák meg ötleteiket.

A jármű adatai gondolkodásra adnak okot. Ugyanis a beleépített iker villanymotor összesen 510 lóerőt teljesít, így az autó kevesebb, mint hét másodperc alatt éri el a száz kilométeres óránkénti sebességet. Maximális sebességét pedig 200 km/h-nál le kellett szabályozni. Igaz, az ötvenhat kilowattórás akkumulátorcsomag csak négyszáz lóerős teljesítményig elég, de sebaj, az is éppen elég. A járműben tehát 550V-os, lítium-ionos akkumulátorok kaptak helyet közvetlenül a pilótafülke mögött. A két villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, és egyetlen töltéssel négyszáz kilométernél is messzebbre képes elmenni, köszönhetően a fékezési energia visszatöltő rendszernek. A teljes feltöltéshez szükséges idő hat órát vesz igénybe. Az első töltés Alaszkában történt, ami azért is érdekes, mert a föld hőjét használva jutottak ingyen energiához egy geotermikus erőműből.

A karosszéria és az alváz egyedi építésű, csőkeret merevítésű. A futóművek, a kormányzás szintén egyedi, a hátsó tengelyen pedig mechanikus differenciálmű található. A motorok fölött található a vezérlőegység, valamint az inverter is, hiszen az akkumulátorok egyenfeszültségét váltakozó feszültséggé kell alakítani a motorok számára. Az autó az akkumulátorokkal együtt összesen 1100 kilogrammot nyom, ami egy ma átlagos kisméretű jármű tömegének felel meg.

A 0,01 fontos mérföldenkénti költséggel megmutatták, hogy igenis van ráció az elektromos hajtású járművekben és a jövő közlekedési eszközeként is tekinthetünk rájuk.


A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.