A londoni Imperial College mérnökhallgatói és mérnökei által kifejlesztett jármű, az SRZero nagyon megbízható autónak bizonyult; az egész Amerikát átszelő autópályán sikerült vele megtenni huszonhatezer kilométert gond nélkül. Egészen Alaszkától, vagyis az északi sarkkör mellől indultak, majd Argentína déli városáig Ushuaáig hajtottak el vele. A kocsi tehát ki lett próbálva a legszélsőségesebb körülmények között is, és elmondhatjuk; tökéletesen bírta a strapát.
Először a tervek között egy nyolcvan napos utazás szerepelt, amely megkerülte volna a Földet, ám elgondolásaik változtak, hiszen még a fejlettebb országokban is nehéz volt feltöltésre alkalmas helyeket találni. Így a tizennégy országot átszelő, hetven napos úton számtalan kihívással kellett szembesülni a mérnököknek. A sajtótájékoztatón elmondták, azért építették a járművet, hogy bemutassák a világnak, az elektromos jármű is van olyan jó, mint egy hagyományos. A csapat szóvivője szerint arra akarják ösztönözni az embereket, hogy tanuljanak mérnöknek, és valósítsák meg ötleteiket.
A jármű adatai gondolkodásra adnak okot. Ugyanis a beleépített iker villanymotor összesen 510 lóerőt teljesít, így az autó kevesebb, mint hét másodperc alatt éri el a száz kilométeres óránkénti sebességet. Maximális sebességét pedig 200 km/h-nál le kellett szabályozni. Igaz, az ötvenhat kilowattórás akkumulátorcsomag csak négyszáz lóerős teljesítményig elég, de sebaj, az is éppen elég. A járműben tehát 550V-os, lítium-ionos akkumulátorok kaptak helyet közvetlenül a pilótafülke mögött. A két villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, és egyetlen töltéssel négyszáz kilométernél is messzebbre képes elmenni, köszönhetően a fékezési energia visszatöltő rendszernek. A teljes feltöltéshez szükséges idő hat órát vesz igénybe. Az első töltés Alaszkában történt, ami azért is érdekes, mert a föld hőjét használva jutottak ingyen energiához egy geotermikus erőműből.
A karosszéria és az alváz egyedi építésű, csőkeret merevítésű. A futóművek, a kormányzás szintén egyedi, a hátsó tengelyen pedig mechanikus differenciálmű található. A motorok fölött található a vezérlőegység, valamint az inverter is, hiszen az akkumulátorok egyenfeszültségét váltakozó feszültséggé kell alakítani a motorok számára. Az autó az akkumulátorokkal együtt összesen 1100 kilogrammot nyom, ami egy ma átlagos kisméretű jármű tömegének felel meg.
A 0,01 fontos mérföldenkénti költséggel megmutatták, hogy igenis van ráció az elektromos hajtású járművekben és a jövő közlekedési eszközeként is tekinthetünk rájuk.
A Magyar Elektrotechnikai Egyesületen belül a Villamos Energia Társaságnak (MEE VET) hat altagozata létezik. Ezek egyike az Energiahatékonysági és Elektromos Jármű Tagozat, amely küldetésének tekinti a hazai villamos meghajtású járművek térhódításának egészséges fejlődését.