A jármű alapját egy 2012-es utcai versenyváltozat képezi. A meghajtásról egy kétliteres, Ecoboost erőforrás gondoskodik, amely a turbófeltöltő segítségével képes a háromszáz lóerős teljesítményre.
A fejlesztést több csapat közreműködésével végezték, és a legnagyobb biztonságra törekedtek. Mindent a Nemzetközi Automobil Szövetség, a FIA szabványainak megfelelően készítettek el, ráadásul figyelembe vették az amerikai biztonsági előírásokat is.
A Ford egyik célja, hogy ne csak Amerikában, vagy éppen Angliában lehessen használni a járművet, ezért olyan platformot épített, amely alkalmas a világ bármely táján és bármilyen típusú versenyzésre.
Az autó vörös-fehér festése megadja a kezdő lökést. Már csak hab a tortán, hogy a tizennyolc collos könnyűfém kerekek Hoosier versenygumikkal vannak felszerelve. A felnik mögött 320 mm átmérőjű féktárcsák és verseny fékbetétek gondoskodnak a megfelelő lassításról. AST menetesen állítható futóművet szereltek alá, így kellőképpen stabilizálhatjuk a kocsit az igényeinknek megfelelően. A hatalmas hűtőrács mögött egyből szembe tűnik a nem éppen kisméretű töltőlevegő visszahűtő. A tökéletes dizájn jegyében a vonószem a hűtőrács kellős közepén kapott helyet. A hátsó traktusban a középen elhelyezkedő, dupla, négyszögletű kipufogóvég teszi teljessé a képet.
A belső térben szintén minden homologizált. Az FIA Super 2000 szabványainak megfelelő bukóketrecet építettek bele, a kifejezetten pályaversenyekre készült Recaro sportülés pedig jól tart a nagysebességű kanyarokban is. A biztonsághoz hozzá tartozik még a hat ponton rögzíthető biztonsági öv, valamint a biztonsági tűzoltórendszer. A sofőr fejének védelme érdekében mindkét oldalon biztonsági hálót helyeztek el. Az adat és a kamerarendszerről az AIM gondoskodott.
Jövőre tehát a Focus-t már a BTCC-ben láthatjuk, és remélhetőleg a hazai sprintfutamokon, illetve endurance (megbízhatósági) versenyeken is bemutatkozik majd.