Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Tökéletes elFORDulás
A Los Angeles-i Auto Show már sok érdekes újdonsággal szolgált. Tegnap a Ford mutatta be a Focus igazi, versenypályára termett változatát. A következő szezonban ugyanis szeretne elindulni vele az angol túraautó bajnokságban.

A jármű alapját egy 2012-es utcai versenyváltozat képezi. A meghajtásról egy kétliteres, Ecoboost erőforrás gondoskodik, amely a turbófeltöltő segítségével képes a háromszáz lóerős teljesítményre.
A fejlesztést több csapat közreműködésével végezték, és a legnagyobb biztonságra törekedtek. Mindent a Nemzetközi Automobil Szövetség, a FIA szabványainak megfelelően készítettek el, ráadásul figyelembe vették az amerikai biztonsági előírásokat is.

A Ford egyik célja, hogy ne csak Amerikában, vagy éppen Angliában lehessen használni a járművet, ezért olyan platformot épített, amely alkalmas a világ bármely táján és bármilyen típusú versenyzésre.

Az autó vörös-fehér festése megadja a kezdő lökést. Már csak hab a tortán, hogy a tizennyolc collos könnyűfém kerekek Hoosier versenygumikkal vannak felszerelve. A felnik mögött 320 mm átmérőjű féktárcsák és verseny fékbetétek gondoskodnak a megfelelő lassításról. AST menetesen állítható futóművet szereltek alá, így kellőképpen stabilizálhatjuk a kocsit az igényeinknek megfelelően. A hatalmas hűtőrács mögött egyből szembe tűnik a nem éppen kisméretű töltőlevegő visszahűtő. A tökéletes dizájn jegyében a vonószem a hűtőrács kellős közepén kapott helyet. A hátsó traktusban a középen elhelyezkedő, dupla, négyszögletű kipufogóvég teszi teljessé a képet.

A belső térben szintén minden homologizált. Az FIA Super 2000 szabványainak megfelelő bukóketrecet építettek bele, a kifejezetten pályaversenyekre készült Recaro sportülés pedig jól tart a nagysebességű kanyarokban is. A biztonsághoz hozzá tartozik még a hat ponton rögzíthető biztonsági öv, valamint a biztonsági tűzoltórendszer. A sofőr fejének védelme érdekében mindkét oldalon biztonsági hálót helyeztek el. Az adat és a kamerarendszerről az AIM gondoskodott.

Jövőre tehát a Focus-t már a BTCC-ben láthatjuk, és remélhetőleg a hazai sprintfutamokon, illetve endurance (megbízhatósági) versenyeken is bemutatkozik majd.