A németek egyik kedvenc szava a népautó. Elég, ha a Volkswagen szót magyarra fordítjuk, máris kész a hatalmas mennyiségben eladható, mindenki számára elérhető jármű. Esetünkben azonban nem a gyáróriásról van szó, hanem egy kisebb cégről a Streetscooter GmbH-ról. Az aacheni cég ugyanis elhatározta, hogy márpedig megépítik az eddig gyártott, legolcsóbb elektromos kisautót, melyet az ötezer eurós eladási ára miatt rengetegen meg fognak tudni vásárolni.
A harmincnégy éves cégvezető, Achim Kampker nemcsak a cégét igazgatja, hanem tanszékvezető is a helybeli RWTH műszaki egyetemen. Két professzor barátjával, valamint több mint húsz német cég segítségével vágott neki a küldetésnek. A cél egy kisautó, a Streetscooter 2011-ig történő elektromos prototípusának elkészítése. A sorozatgyártás három év múlva kezdődne, így pontosan egyszerre jelenhetne meg a piacon a BMW MegaCity-vel. Azért is jó ez az összehasonlítás, mert egyetlen BMW árából hét darab Streetscooter-t lehetne megvásárolni.
Az ötezer euró valóban álomhatárnak tűnik, ugyanis ennyi pénzért igazából majdhogynem lehetetlen új járművet kapni. A mérnökök pedig úgy akarják megépíteni a kisautót, hogy az ne csak olcsó, hanem időtálló, biztonságos, valamint nagyon megbízható legyen.
A gyártás egyik különlegessége az lesz, hogy amíg egy normál autó legördül a futószalagról, legalább száz állomáson áll meg az összeszerelés miatt, addig a Streetscooter maximum húsz összeszerelő fázissal számol. Ezt úgy tudják megoldani, hogy a kocsi modulokból épül fel, melyeket egy-egy vállalkozó gyárt és szállít be az összeszerelő üzembe. Így hatalmas költségek takaríthatók meg. Arról nem is beszélve, hogy az autó nem fogja tartalmazni az akkumulátorok árát, azt ugyanis a tulajdonosoknak bérelniük kell. A telepeket a cég egy aacheni vállalattól fogja megvásárolni. Az OMT akkumulátoraival ugyanis egyetlen töltéssel több mint száz kilométert lesz képes megtenni a kisautó.
A további költségcsökkentés érdekében a jármű nem kompozit anyagokból készül majd, hanem normális acélból. Ráadásul a tervezők több extráról is lemondtak. Nem lesz klíma, helyette az autó tökéletesített hőszigetelése védi az utasokat a melegtől, valamint egy újfajta berendezés, amely keringeti a levegőt, és keveset fogyaszt, vagyis az akkumulátort megkímélve megnöveli a hatótávolságot.
Kíváncsian várjuk a prototípust, és reméljük, beváltja a hozzá fűzött reményeket.