Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Csak ötezer
A németek nem hagyják annyiban. Az egyik leghíresebb autós múltra visszatekintő ország továbbra is az élvonalban szeretne maradni. Az egyik cég ugyanis elhatározta, hogy ötezer euró alatti összegből elektromos népautót készít.

A németek egyik kedvenc szava a népautó. Elég, ha a Volkswagen szót magyarra fordítjuk, máris kész a hatalmas mennyiségben eladható, mindenki számára elérhető jármű. Esetünkben azonban nem a gyáróriásról van szó, hanem egy kisebb cégről a Streetscooter GmbH-ról. Az aacheni cég ugyanis elhatározta, hogy márpedig megépítik az eddig gyártott, legolcsóbb elektromos kisautót, melyet az ötezer eurós eladási ára miatt rengetegen meg fognak tudni vásárolni.

A harmincnégy éves cégvezető, Achim Kampker nemcsak a cégét igazgatja, hanem tanszékvezető is a helybeli RWTH műszaki egyetemen. Két professzor barátjával, valamint több mint húsz német cég segítségével vágott neki a küldetésnek. A cél egy kisautó, a Streetscooter 2011-ig történő elektromos prototípusának elkészítése. A sorozatgyártás három év múlva kezdődne, így pontosan egyszerre jelenhetne meg a piacon a BMW MegaCity-vel. Azért is jó ez az összehasonlítás, mert egyetlen BMW árából hét darab Streetscooter-t lehetne megvásárolni.

Az ötezer euró valóban álomhatárnak tűnik, ugyanis ennyi pénzért igazából majdhogynem lehetetlen új járművet kapni. A mérnökök pedig úgy akarják megépíteni a kisautót, hogy az ne csak olcsó, hanem időtálló, biztonságos, valamint nagyon megbízható legyen.

A gyártás egyik különlegessége az lesz, hogy amíg egy normál autó legördül a futószalagról, legalább száz állomáson áll meg az összeszerelés miatt, addig a Streetscooter maximum húsz összeszerelő fázissal számol. Ezt úgy tudják megoldani, hogy a kocsi modulokból épül fel, melyeket egy-egy vállalkozó gyárt és szállít be az összeszerelő üzembe. Így hatalmas költségek takaríthatók meg. Arról nem is beszélve, hogy az autó nem fogja tartalmazni az akkumulátorok árát, azt ugyanis a tulajdonosoknak bérelniük kell. A telepeket a cég egy aacheni vállalattól fogja megvásárolni. Az OMT akkumulátoraival ugyanis egyetlen töltéssel több mint száz kilométert lesz képes megtenni a kisautó.

A további költségcsökkentés érdekében a jármű nem kompozit anyagokból készül majd, hanem normális acélból. Ráadásul a tervezők több extráról is lemondtak. Nem lesz klíma, helyette az autó tökéletesített hőszigetelése védi az utasokat a melegtől, valamint egy újfajta berendezés, amely keringeti a levegőt, és keveset fogyaszt, vagyis az akkumulátort megkímélve megnöveli a hatótávolságot.


Kíváncsian várjuk a prototípust, és reméljük, beváltja a hozzá fűzött reményeket.